הותר לפרסום: אלו שמות הנחקרים הנוספים בפרשת בזק

(עדכון) - צו איסור הפרסום נותר על כנו, אך לבקשת "גלובס" ביהמ"ש התיר לפרסם שמות של נחקרים נוספים: דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת; יצחק אידלמן, דירקטור בבזק לשעבר; ויהושע רוזנצוויג, דח"צ בבזק ■ עו"ד איה בן-פורת ממשרד התקשורת ורו"ח מסומך-חייקין מסרו עדות בפרשה

צו איסור הפרסום בפרשת בזק נותר על כנו והוארך עד 1 בנובמבר, אך השופטת רונית פוזננסקי-כץ הסכימה היום (ג'), בעקבות בקשת "גלובס", להתיר לפרסום שמות של נחקרים נוספים בפרשה: דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת; יצחק אידלמן, דירקטור בבזק לשעבר; ויהושע רוזנצוויג, דח"צ בבזק.

בנוסף הותר לפרסום כי עו"ד איה בן-פורת מהלשכה המשפטית במשרד התקשורת וכן רואי חשבון ממשרד סומך-חייקין מסרו עדות בפרשה. עו"ד יורם מושקט ייצג את "גלובס" בדיון.

עו"ד עופר ברטל, בא-כוחו של יהושע רוזנצוויג, מסר בתגובה: "מר רוזנצוויג שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב תשובות ניצחות לדעתנו לכל שאלותיהם. אנו שמחים על כך שהתיק עובר לפרקליטות לשם מתן החלטה, וסמוכים ובטוחים שהמתנה של מספר חודשים תוכיח כי הפרקליטות תסגור כפי הנראה את התיק שנפתח נגדו מחוסר אשמה, והעננה מעל שמו תוסר סופית".

כתבי האישום - בקרוב

בתוך כך, רשות ניירות ערך המשיכה היום להצהיר בבית המשפט כי בקרוב יועבר תיק החקירה בפרשת בזק להכרעת הפרקליטות האם להגיש כתבי אישום ולהרחיב את מעגל החשודים שחרב כתב האישום מונפת מעל צווארם - הפעם גם בעניינה של העוזרת של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. הבוקר הגישה רשות ניירות ערך בקשה בהסכמה להארכת המגבלות שהוטלו על עדי קאהן-גונן, העוזרת של פילבר, ובמסגרתה הצהירה כי גם בעניינה החקירה לקראת סיום, והתיק יועבר בקרוב לפרקליטות.

ההערכה היא כי גם בעניינו של פילבר צפויה הצהרה דומה בהמשך היום או לאחר החג. 

על-פי ההסכמות בעניינה של קאהן-גונן, היא תימנע מעיסוק בנושאים הקשורים בעקיפין לחברות שבמרכז החקירה - יורוקום, בזק, yes וחלל - ולא תיצור קשר עם עובדים הקשורים לרגולציית טלפונים, לוויין וטלוויזיה; עניינים הקשורים לבזק, yes וחלל וכן עם עובדים הקשורים לחקירה, לרבות כאלה ממשרד המשפטים, יורוקום, בזק, yes וחלל. 

ההגבלות על אלוביץ' והנדלר יוארכו

מוקדם יותר היום, כיומיים לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה על כך, חברת בזק דיווחה הבוקר רשמית לבורסה כי ההגבלות שהוטלו על בכיריה יוארכו עד 1 בנובמבר - כחודש וחצי מעבר לתקופה שנקבעה.

מדובר על בעל השליטה שאול אלוביץ'; בנו אור אלוביץ' שמכהן כדירקטור; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלרוכן נושאי תפקיד בכירים נוספים בקבוצה - עמיקם שורר שכיהן כדירקטור בחברות בזק, חלל תקשורת ו-yes; ואנשי הכספים ב-yes, החשב אורן ברגמן ומנהל המחלקה הכלכלית ירון רענן. 

החקירה נמצאת בשלבים סופיים, ומסתמן שהיא בדרך לכתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בה. היום בצהריים ייערך דיון בבית המשפט בשאלה האם ניתן להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה. 

על כל הבכירים בית המשפט הטיל ב-21 ביולי מגבלות בשחרור: אלוביץ' הורחק ממשרדי חלל תקשורת שבבעלותו וכן ממשרדי בזק ו-yes בנוסף להגבלות נוספות. נקבע כי הוא לא יצור קשר עם עובדים ונושאי משרה בחברות הללו ועם המעורבים בפרשה למשך 60 יום, שהוארכו כאמור בעוד חודש וחצי, אך יוכל ליצור קשר עם בנו, כלתו או אורנה אלוביץ' בנושאים שאינם קשורים לחקירה. 

עוד נקבע כי אלוביץ' יימנע מכל עיסוק בענייני חברת yes וכן יימנע מפעילות שוטפת בבזק. הוא יוכל להגיע לפגישות במשרדי קבוצת החברות רק באישור מראש של רשות ניירות ערך, ובליווי מפקח.

לסטלה הנדלר אושר לחזור ולשמש כמנכ"לית בזק, אך תחת מגבלות חמורות, בהן איסור לעסוק בנושאי רגולציה בחברה ואיסור גורף לעסוק בנושאי עסקאות עם בעל שליטה.

בעניין אור אלוביץ', בנו של בעל השליטה ונושא משרה בחברות הקבוצה, הוא הורחק ממשרדי yes, וממשרדי חלל הוא הורחק ל-10 ימים שכבר עברו, ונאסר עליו ליצור קשר עם עובדי בזק ו-yes.

עמיקם שורר, מנהל הפיתוח העסקי בבזק, הורחק ממשרדי yes וחלל, ונאסר עליו ליצור קשר עם משרד התקשורת. השופטת התירה לו לחזור לעבודתו בבזק בלבד.