אבו מאזן לטראמפ: "סיכוי להסכם במזרח התיכון כבר השנה"

אבו מאזן הביע בפגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת האו"ם מסר אופטימי, לפיו "הפגישה איתך היא עדות לסיכוי להשגת הסכם שלום במזרח התיכון כבר השנה" ■ טראמפ: "אתן את כל מה שיש לי כדי להשיג שלום"

אבו מאזן ודונאלד טראמפ / צילום: רויטרס
אבו מאזן ודונאלד טראמפ / צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (ד') לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפתח פגישתם בעצרת האומות המאוחדות כי "הפגישה איתך היא עדות לאפשרות להשגת הסכם שלום במזרח התיכון כבר השנה או אפילו בחודש הבא". טראמפ בתורו אמר לאבו מאזן כי "אתן את כל מה שיש לי כדי לגרום לזה לקרות".

"זה נושא מורכב, ותמיד נחשב לנושא הקשה מכל אבל אני מאמין שיש סיכוי טוב", המשיך טראמפ. "ישראל עובדת קשה להשגת המטרה וכך גם מדינות נוספות. נראה אם נצליח לגרום לזה, מי יודע, דברים מוזרים מזה התרחשו".

"הפגישה איתך היא עדות לרצינות שלך להשגת 'עסקת המאה'", אמר אבו מאזן. "אנחנו בטוחים שאתה נחוש להשיג שלום. אנחנו על ספו של שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. פגשנו את אנשי המשלחת שלך יותר מ-20 פעם, וזה מעיד על רצינות כוונותיך".

בסיום דבריו הוסיף אבו מאזן: "אני מברך את העם היהודי לכבוד ראש השנה ואת המוסלמים על השנה החדשה שתחול מחר. זה צירוף מקרים משמח שנוכל לחגוג יחד, זה מעיד על יכולתינו לחיות בדו קיום".

"שמעתי על שלום במזרח התיכון מאז שאני ילד קטן. אנחנו בצומת דרכים חשובה, יש לנו חלון הזדמנויות קטן, רבים דיברו על כך וזה לא קרה מעולם. אם נצליח זו תהיה מורשת מדהימה עבור כולם".