דיווח: מטוסי צה"ל תקפו מחסן נשק בשדה התעופה בדמשק

כלי תקשורת בלבנון ובסוריה דיווחו על תקיפת יעדים בקרבת שדה התעופה הבינלאומי בסוריה, בהם גם מחסני תחמושת שמשמשים את חיזבאללה ואת צבא אסד

בשאר אסד / צילום: רויטרס
בשאר אסד / צילום: רויטרס

כלי טיס ישראליים תקפו הלילה (ו') כמה מטרות באזור שדה התעופה של דמשק, בירת סוריה - כך דיווחו כמה מקורות לבנונים וסוריים וכן האתר הפלסטיני "אל ערבי אל-ג'דיד".

בדיווח של האתר נטען כי פיצוצים נשמעו באזור שדה התעופה בבירה הסורית.

ב"דמשק אלאן", אתר סורי המקורב לשלטון, דווח בנוסף כי טיל ששיגרו כלי טיס ישראליים פגע בשדה התעופה. באתרים סוריים אחרים פורסמו תמונות של שריפות שיוחסו לתקיפת שדה התעופה, שלכאורה כוונה נגד מחסני תחמושת של חיזבאללה וצבא אסד. בדיווחים צוין כי אין נפגעים בתקיפה, וכי הצבא הסורי הגיב לה.

הדיווח מגיע שבועיים לאחר שהותקף בסיס צבאי בסוריה - תקיפה שיוחסה אף היא בידי מקורות זרים לישראל. בתקיפה שאירעה ב-7 בספטמבר הופצץ מתקן בבסיס הסמוך לעיר מסיאף שבמערב סוריה. צבא אסד טען אז כי שני חיילים נהרגו בתקיפה האווירית שבוצעה לכאורה מתחומי המרחב האווירי של לבנון. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אז כי שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה שכוונה גם נגד מתקן לייצור נשק כימי וטילים וכן נגד בסיס לאחסון טילי קרקע-קרקע.

הבסיס שהותקף, במחוז חמאת, נמצא במרחק של 70 קילומטרים מבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים שבלטקיה שבתחומו נמצאות מערכות ההגנה נגד מטוסים מדגם S-400 הנחשבות למתקדמות. צבא סוריה האשים את ישראל באחריות לתקיפה ואיים כי יהיו לה "השלכות מסוכנות".