איך הוא שר: למי הקדיש עו"ד אלי זהר שיר שהוא כתב?

מי ביקרו בביתו של שגריר שווייץ בישראל, ג'אן דניאל רוך, רגע לפני פתיחת פסטיבל "יפו ג'אז" השלישי?

אלי זהר  / צילום: אביב חופי
אלי זהר / צילום: אביב חופי

אמנות 1: איך הוא שר

למי הקדיש אמש עו"ד אלי זהר שיר שהוא כתב?

ערב הגאלה הראשון לשנה החדשה נערך אמש (מוצ"ש) בכרמי יוסף, שם שוכן ביתם של ישראל מקוב, יו"ר החברות ביולייט וסאן פארמה, וזוגתו בלה לוסטיג.

בני הזוג אירחו במקום את אירוע הגאלה השנתי של תיאטרון גשר, בו מכהן מקוב כיו"ר אגודת הידידים. הערב הוקדש לא רק לשנה החדשה, אלא גם ליום הולדתו ה-70 של הבמאי יבגני אריה, המכהן כמנהל האמנותי של התיאטרון.

את פני האורחים קיבלו בני הזוג יחד עם רודי ורותי היילפרן, מנהלת אגודת הידידים; נילי ועו"ד אלי זהר, יו"ר התיאטרון; ולנה קרינדליין, המנכ"לית.

לא רק שחקני התיאטרון פרגנו והודו במהלך הערב לאריה. בשיאו של האירוע עלה גם זהר לבמה והפגין כישורי זמרה, כששר שיר מיוחד שכתב לצלילי מנגינת "סימן שאתה צעיר". בהמשך הרשימה גם קריינדלין את הנוכחים, לאחר שהקדישה לאריה שיר ילדות רוסי.

חגגו והתרשמו מהכישרון: דיתי ואלכס לנדסברג, בעלי סנו; ד"ר רוני רוס, מייסדת פנורמה ובעלה גדעון; יהודית יובל רקנאטי ובן זוגה דוד שמחה; ח"כ ציפי ליבני; אנשי העסקים יהודית ורוני קצין; ורד ואבי פישר, יו"ר נשר; טובה וסמי סגול; שרה ומיכאל סלע, לשעבר נשיא מכון ויצמן; ג'ואל ופרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן; חנה וגדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח; רותי ואברהם (לולו) אסף, יו"ר אמנת; אורן מוסט; ראובן אבלגון, בעלי ויו"ר רוסאריו קפיטל; מיכל ועמי פדרמן, מבעלי רשת מלונות דן; ואחרים.

אלי זהר  / צילום: אביב חופי
 אלי זהר / צילום: אביב חופי

אמנות 2: כל עסקי הג'אז הזה

יש הרבה מאוד נסיבות שמחברות בין אנשי עסקים, אחת מהן היא החיבה למוזיקה. וכשמדובר בסגנון מוזיקלי כמו ג'אז למשל, אז בכלל מדובר בהרמוניה.

רגע לפני פתיחת פסטיבל "יפו ג'אז" השלישי, הגיעו לביתו של שגריר שווייץ בישראל, ג'אן דניאל רוך, מספר חובבים. את המפגש הלא מאולתר בכלל, יזמו והפיקו חברי פורום דרך הג'אז בו חברים אנשי עסקים שוחרי מוזיקה, המבקשים לקדם את תרבות הג'אז בישראל.

ומי בחובבי הסגנון המוזיקלי? לאירוע הגיעו בין היתר ירון גזית, יו"ר ובעלי גלוברנדס, המכהן שותף ומייסד הפורום יחד עם גיא ידלין, היו"ר; המוזיקאי עמיקם קימלמן, המנהל האמנותי של בית ספר רימון; יאיר המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח; רונן בראל, יו"ר EY ישראל; ירון משורר, משנה למנכ"ל אשטרום; אפרת דורון, מנהלת השיווק של לופטנהזה בישראל; ד"ר ליאורה ברש-מורגנשטרן, יו"רית המועצה הציבורית של הליקון; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; אריק יוגב, מנכ"ל חברת הביטוח איילון; ואחרים.

הוך, השגריר השווייצרי, חובב ג'אז מושבע, הודיע לנוכחים כי בזכותם הוא הגשים חלום - לצפות במתופף הנערץ עליו, בילי קובהם. ואם לא די בכך, הרי שהוא גם העניק להם הופעה פרטית בחצר ביתו.

ירון גזית יאיר המבורגר ג'אן דניאל אמנון דיק וגיא ידלין / צילום: דרך הג'אז
 ירון גזית יאיר המבורגר ג'אן דניאל אמנון דיק וגיא ידלין / צילום: דרך הג'אז

אמנות 3: השראה עם שחר

בעלי קבוצת מאיר מארחים מפגש מוזיקלי

רגע לפני פרוץ השנה החדשה, הוזמנו לקוחות וולוו לאירוע העוסק בתרבות והשראה. בגלריה דובנוב בתל-אביב, נפגשו המוזמנים למפגש במסגרת סדרת "מפגשי ההשראה - וולוו טיים", שאותו אירחו יעקב ונילי שחר בעלי קבוצת מאיר, יבואנית וולוו בישראל.

במרכז המפגש עמד הפעם המוזיקאי אביתר בנאי, שבנוסף להופעה, גם פתח ליבו וחלק עם הנוכחים את תהליך היצירה הפרטי שלו. בין היתר סיפר בנאי כיצד התמודד בשנה החולפת עם מותו של אחיו, המוזיקאי מאיר בנאי ז"ל.

עוד העניקו השראה: הזמרת מירי מסיקה, חברי שלישיית מה קשור אסי ישראלוף, שלום מיכיאשוילי וציון ברוך יחד עם הצלע הרביעית עמוס תמם; ואחרים.

עוד נכחו וספגו השראה: נציגי קבוצת מאיר, בהם אור שחר, היו"ר המשותף; ותומר כהן, מנכ"ל מאיר רכב.

יעקב ונילי שחר ועמוס תמם / צילום: רויטל טפיול
 יעקב ונילי שחר ועמוס תמם / צילום: רויטל טפיול