3 הרוגים בפיגוע ירי בהר אדר: עוד פצוע קשה; המחבל חוסל

המחבל החזיק בהיתר עבודה בתוקף בישראל והגיע מכפר סוריכ הסמוך להר אדר ■ הנרצחים: שוטר מג"ב ושני מאבטחים ■ המשטרה: מדובר באירוע חריג מאוד

פיגוע ירושלים  / צילום: רויטרס
פיגוע ירושלים / צילום: רויטרס

שלושה ישראלים נרצחו הבוקר (ג') ב פיגוע ירי בהר אדר שבאזור ירושלים, וישראלי נוסף נפצע באורח קשה. ככל הנראה המחבל הגיע עם קבוצת פועלים פלסטינים לשער האחורי של היישוב, עורר את חשדם של כוחות הביטחון בעמדת הבידוק, ואז שלף אקדח ופתח באש. כוח של משמר הגבול השיב אש וחיסל את המחבל.

לפי תחקיר ראשוני, המחבל הסתווה בין הפועלים שמגיעים כל בוקר לעבוד ביישוב. כוחות ביטחון רבים הגיעו לזירת הפיגוע ושללו חשד להימצאות מחבלים נוספים. המשטרה מסרה כי מדובר באירוע חריג מאוד שאירע במוקד שבו נכנסים מאות פועלים מדי יום.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים, גברים בשנות העשרים והשלושים לחייהם, אך נאלצו לקבוע את מותם של שלושה מהם. הפצוע קשה, כבן 32, פונה לבית חולים הדסה עין כרם.

לפי המשטרה, המחבל החזיק בהיתר עבודה בתוקף בישראל, והגיע מכפר סוריכ הסמוך להר אדר, כפר פלסטיני מצפון-מערב לירושלים, ממערב לרמאללה, מול הר אדר ומבשרת ציון, בסמוך לקו הירוק.

הפיגוע אירע בזמן כוננות מוגברת בירושלים וסביבותיה, עם תחילת תקופת החגים ואחרי המתיחות סביב הר הבית בעקבות הפיגוע במתחם בחודש יולי.

במהלך ראש השנה, הטיל צה"ל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגר המעברים ברצועת עזה. מהלך דומה צפוי גם לקראת יום הכיפורים, שיחל ביום שישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה, כי "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה והעם כולו אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לרבש"ץ היישוב שנפצע. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע ואת ההשלכות שלו. כמה דברים אפשר לומר כעת: בית המחבל ייהרס, צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר ושוללים את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל".

נתניהו הוסיף: "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרשות הפלסטינית וגורמים אחרים - ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום - ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע".