אחרי יותר משנה ללא יו"ר: איתן פדן מונה ליו"ר נתג"ז

פדן, שיחליף בתפקיד את רוני חיימובסקי, כיהן בעבר במגוון תפקידים בכירים, בין היתר כמנכ"ל חברת השיכון חלמיש וכמנכ"ל אנגל מזרח אירופה

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

איתן פדן הוא יו"ר נתג"ז הבא - כך הוחלט אמש (א') במהלך ההצבעה בדירקטוריון החברה. פדן יחליף את רוני חיימובסקי, זאת לאחר תקופה ממושכת, של למעלה משנה, שלחברה לא היה יו"ר דירקטוריון. בנתג"ז מציינים כי המינוי כפוף לאישור הוועדה לבדיקת מינויים, עפ"י חוק החברות הממשלתיות ולחתימת שר האנרגיה ושר האוצר. בקרה שהמינוי יאושר, פדן יצטרף למנכ"ל החברה שמואל תורג'מן.

בעבר כיהן איתן פדן במגוון תפקידים בכירים, בין היתר כמנכ"ל חברת השיכון חלמיש וכמנכ"ל אנגל מזרח אירופה. בנוסף, כיהן פדן כדירקטור בחברות שונות, ביניהן קצא"א, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אקסלנס, מגדל קופות גמל (פלטינום) ועוד.

מאיתן פדן נמסר: "אני מודה לחבריי לדירקטוריון על האמון שניתן בי ועל ההזדמנות לסייע ולהוביל את החברה לקראת האתגרים הצפויים לה בעתיד. יחד עם ההנהלה המנוסה של החברה ובהתאם למדיניות הממשלה בתחום נמשיך להיות שותפים למהפכת האנרגיה של ישראל שנים קדימה".

נתג"ז היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה אשר הוקמה בשנת 2003. עם הקמתה העניקה הממשלה לנתג"ז רישיון להקמה ולהפעלה של מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל למשך שלושים שנים. במסגרת הרישיון מוליכה החברה גז טבעי לצרכנים המבקשים לצרוך גז טבעי בלחץ גבוה וביניהם תחנות כוח של חברת החשמל, תחנות כוח פרטיות, מפעלי תעשייה וחברות לחלוקת גז טבעי.