שלי יחימוביץ' מונתה ליו"רית הוועדה לביקורת המדינה

ח"כ יואל חסון, חבר התנועה של ציפי לבני וחלק מסיעת המחנה הציוני, יקבל את תפקיד יו"ר הסיעה

שלי יחימוביץ' / צילום: יוד צילומים - יהודה בן יתח
שלי יחימוביץ' / צילום: יוד צילומים - יהודה בן יתח

לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הודיע על סבב מינויים בתוך המפלגה. ח"כ שלי יחימוביץ', שתמכה בו במהלך הפריימריז לראשות המפלגה, תמונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, במקומה של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שסיימה את תפקידה בסבב רוטציה שהוסכם בין שתי המפלגות בראשית הכנסת ה 20.

ח"כ יואל חסון, חבר התנועה של ציפי לבני וחלק מסיעת המחנה הציוני, יקבל את תפקיד יו"ר הסיעה. במקור, לפני כחצי שנה אמור היה ח"כ חיליק בר לקבל את התפקיד, גם זה בהסכם רוטציה בינו לבין חברת הכנסת מרב מיכאלי. אך בחירתו של גבאי טרפה את הקלפים, וגבאי ביקש מכל חברי הכנסת של הסיעה הזדמנות להסדיר את המינויים בעצמו ולא לדבוק בהסכמות שהיו בתוקף לפני היבחרו. 

בתמורה ייכנס ח"כ חיליק בר כחבר בוועדת החוץ והביטחון ויחליף שם את יחימוביץ'. בר ימשיך לכהן גם כסגן יו"ר הכנסת ולרכז במפלגת העבודה את התחום המדיני, כמזכיר הבינלאומי של המפלגה.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר היום (ג'): "אנחנו נערכים לפתיחת מושב הכנסת, וסיעת המחנה הציוני תוביל בו אופוזיציה ומאבקים בלתי מתפשרים. ח"כ יואל חסון וח"כ יחימוביץ' יובילו יחד עם חברי הכנסת המצוינים שלנו את הפעילות הפרלמנטרית, בסיעה ובוועדה לביקורת המדינה. הועדה לביקורת המדינה היא מהוועדות החשובות בכנסת ומהווה את אחד הכלים המרכזיים בפיקוח על עבודת הממשלה. בהובלתה של ח"כ יחימוביץ' לא יהיו הנחות לאף משרד ממשלתי, נוודא שהשרים ואנשי השירות הציבורי יפעלו אך ורק למען טובת הציבור". 

יו"רית התנועה, ציפי לבני, מסרה: "אני שמחה על ההסכמה שהגענו אליה למינויו של ח"כ יואל חסון ליו"ר סיעת המחנה הציוני כחלק מהסכמי השותפות בין מפלגת העבודה ומפלגת התנועה. יואל הולך איתי דרך ארוכה, הוא פרלמנטר מצוין שהוכיח את עצמו וחבר הכנסת הנכון לשמש כיו"ר סיעת המחנה הציוני בעת הזו".