11 פצועים בדריסה בלונדון; עפ"י המשטרה - תאונה ולא טרור

(עדכון) - 11 בני אדם נפצעו בתקרית מחוץ למוזיאון ההיסטוריה של הטבע ■ משטרת לונדון שינתה כמה פעמים גרסאות בנוגע לנסיבות, עד שהודיעה לבסוף: "מדובר בתאונה ולא בטרור" ■ הפצועים נפגעו באורח קל, והנהג נעצר

תרזה מיי / צילום: רויטרס
תרזה מיי / צילום: רויטרס

לפחות 11 בני אדם נפצעו היום (שבת) בלונדון, כשרכב עלה על המדרכה ליד מוזיאון הטבע בשכונת דרום קנזינגטון ופגע בקבוצת הולכי רגל. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום ועצרו חשוד בזירה. לאחר מספר דיווחים והודעות סותרות, משטרת לונדון הבהירה סופית כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע טרור.

המשטרה תיארה את האירוע במערב בירת בריטניה כהתנגשות והבהירה כי המניע תחת חקירה. בתחילה מסרה כי אין חשד לטרור, אך בהמשך חזרה בה ואמרה כי היא בוחנת את כל כיווני החקירה עד שלבסוף הובהר כי מדובר בתאונת דרכים.

הדיווחים על הדריסה התקבלו סמוך לשעה 14:20 (שעון מקומי). מדובר באזור בבירה הבריטית עם הרבה מוזיאונים אליו מגיעים תיירים רבים - במיוחד במהלך סוף השבוע. עדי ראייה דיווחו כי הרכב סטה מנתיבו ודרס קבוצה של עוברי אורח במדרחוב שמחוץ למוזיאון הטבע.

כוחות גדולים של משטרה וצוותי רפואה הוזעקו למקום ועצרו חשוד שככל הנראה נהג ברכב הפוגע. בסרטון מהזירה נראית מכונית בצבע כסף מעוכה בעקבות פגיעה הרכב הדורס ושוטרים מרתקים לרצפה את החשוד שנעצר. קייטי קריין, עדת ראייה, סיפרה כי כשיצאה מהמוזיאון היא ראתה גבר כפות ליד רכב פגוע, ומעליו שוטרים. "הוא נראה מאוד מרוצה מעצמו", תיארה קריין. "הוא אפילו צחק".

שירותי האמבולנסים בלונדון עדכנו כי העניקו טיפול רפואי ל-11 פצועים באירוע הדריסה, ופינתה תשעה מהם לבית החולים. בהודעה רשמית נמסר כי רוב הפצועים סובלים מפגיעות בראש ובגפיים.

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן צייץ כי "מספר בני אדם" נפצעו באירוע דריסה. הוא ציין כי "פרטי האירוע עדיין מתבררים" וכי הוא נמצא בקשר ישיר עם סגן מפקד המשטרה, מארק ראולי, שעומד בראש היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה. הרשויות טרם פרסמו פרטים על כמות הפצועים ועל חומרת הפגיעות.

זמן לא רב לאחר האירוע נמסר ממשטרת לונדון כי האירוע לא נחקר ככזה הקשור לטרור, אך בהמשך השתנתה גרסת המשטרה והובהר כי היא "שומרת על ראש פתוח" בנוגע לנסיבות. כארבע שעות לאחר מכן הודיעה משטרת לונדון סופית שמדובר בתאונה ולא בפיגוע.

בעל חנות במקום סיפר לרשת סקיי: "שמעתי את רעש ההתנגשות וראיתי אנשים רצים. הייתה קצת פאניקה. המשטרה באה לחנות שלי ופינתה אותנו. הגיעו כוחות משטרה גדולים. ראיתי את השוטרים מוציאים אדם מהרכב ומצמידים אותו לרצפה. לאחר מכן הם פינו את הרחוב".