נעילה חיובית אירופה; החלה עונת הדוחות לרבעון השלישי

עונת הדוחות החלה: היום ידווחו הבנקים JP מורגן וסיטי, ומחר ידווחו בנק אוף אמריקה ו- וולס פארגו ■ היום צפויים לנאום בכנס של קרן המטבע בוושינגטון ראשי ה-ECB

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ה') ננעל עם נטייה לעליות, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות קלות בעקבות פרסום פרוטוקולי הפדרל ריזרב שרמזו על המדיניות המוניטרית בתקופה הקרובה. 

 

מניית לופטאנזה עלתה ב-3% לאחר שחברת התעופה הגרמנית הודיעה כי תרכוש חלק מצי מטוסי חברת אייר ברלין.

אתמול כאמור פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפד מספטמבר, שבה הבנק המרכזי הותיר ללא שינוי את הריבית בטווח שבין 1%-1.25%. למרות התחזיות אשר מתמחרות את העלאת הריבית בחודש דצמבר בוודאות של כ-90%, הפרוטוקולים חשפו כי וודאות זו אינה נכונה - ורחוק מכך.

על פי הפרוטוקולים, עולה הטענה כי יש לדחות את העלאת הריבית בהתחשב באינפלציה הנמוכה, והמטרה היא להשיב את יעד 2 האחוזים, כאשר יש המאמינים כי זה יקרה מוקדם מהצפוי. הפד אמור החודש להתחיל בצמצום המאזן האימתני של 4.5 טריליון דולר.

אתמול גם החלה עונת הדוחות של הרבעון השלישי כשהחברות בלאקרוק ודלתא איירליינס פרסמו תוצאות חיוביות והיכו את תחזיות האנליסטים. היום ידווחו הבנקים JP מורגן וסיטי, ומחר ידווחו בנק אוף אמריקה ו- וולס פארגו . 

היום צפויים לנאום בכנס של קרן המטבע בוושינגטון ראשי ה-ECB, ביניהם הנגיד מריו דרגי.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

 

 

מניות הבנקים ביפן רשמו ירידות קלות על רקע דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי מספר בנקים, ביניהם  Sumitomo Mitsui ו- Mizuho יתקשו להציג רווחים השנה. 

מניית טושיבה, מנגד, נסחרה בעלייה חדה לאחר שבורסת טוקיו הסירה את אזהרת "מניה תחת בחינה" לגבי טושיבה.