נעילה שלילית בוול סטריט; הביטקוין שבר שיאים

מאקרו: מספר התביעות לדמי אבטלה עומד על 243 אלף תביעות חדשות ■ ג'יי.פי. מורגן היכה את התחזיות ■ הביטקוין שובר שיאים ומטפס היום לשיא חדש של 5,144 דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ה') ננעל בירידות קלות, לאחר שהדאו ג'ונס והנאסד"ק רשמו שיאים חדשים, עקב פרסום הדוחות של כמה מהחברות הגדולות. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות קלות בעקבות פרסום פרוטוקולי הפדרל ריזרב שרמזו על המדיניות המוניטרית בתקופה הקרובה. 

 

בזירת המאקרו, ב-15:30 פורסם מדד מחירי היצרן לחודש ספטמבר והנתון השבועי של התביעות הראשוניות לדמי אבטלה. על פי הנתונים, המדד עלה בספטמבר ב-0.4%, ומספר התביעות לדמי אבטלה עומד על 243 אלף תביעות חדשות, לעומת הצפי שעמד על 251 אלף תביעות חדשות.

אתמול כאמור פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפד מספטמבר, שבה הבנק המרכזי הותיר ללא שינוי את הריבית בטווח שבין 1%-1.25%. למרות התחזיות אשר מתמחרות את העלאת הריבית בחודש דצמבר בוודאות של כ-90%, הפרוטוקולים חשפו כי וודאות זו אינה נכונה - ורחוק מכך.

על פי הפרוטוקולים, עולה הטענה כי יש לדחות את העלאת הריבית בהתחשב באינפלציה הנמוכה, והמטרה היא להשיב את יעד 2 האחוזים, כאשר יש המאמינים כי זה יקרה מוקדם מהצפוי. הפד אמור החודש להתחיל בצמצום המאזן האימתני של 4.5 טריליון דולר.

המטבע הוירטואלי המוביל בעולם, הביטקוין, טיפס היום לשיא חדש של 5,144 דולר, עלייה של כ-6% לעומת רמתו אתמול. השיא הקודם של המטבע נקבע בתחילת ספטמבר, אז הוא הגיע למחיר של 5,013 דולר.

מחירי הנפט  רשמו ירידות.

אתמול גם החלה עונת הדוחות של הרבעון השלישי כשהחברות בלאקרוק  ודלתא איירליינס פרסמו תוצאות חיוביות והיכו את תחזיות האנליסטים.

היום דווח בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס  על רווח של 1.76 דולר למניה ברבעון השלישי, ב-11 סנט מעל צפי האנליסטים. 

מחר ידווחו בנק אוף אמריקה  ו- וולס פארגו .