המתקדם בעולם: כך ייראה מטוס הנוסעים החדש של בואינג

בואינג הודיעה לאחרונה על הסכם לרכישת חברת Aurora Flight Sciences, שנחשבת למובילה עולמית בתחום המל"טים המתקדמים ופלטפורמות חלל ■ אחת הסיבות המרכזיות לרכישה נעוצה בדגם מטוס הנוסעים העתידי של החברה, D8, שנבנה בימים אלה

AURORA D8 / צילום: אורורה
AURORA D8 / צילום: אורורה

בואינג משקיעה ביכולות תעופה אוטונומיות: חברת בואינג הודיעה לאחרונה על הסכם לרכישת חברת Aurora Flight Sciences, שנחשבת למפתחת עולמית ויצרנית של מל"טים אוטומטיים מתקדמים ופלטפורמות חלל. בין היתר מייצרת אורורה גם מערכות תעופה בלתי מאוישות, מה שמעיד יותר מכל דבר אחר על כוונותיה של בואינג לעתיד לבוא.

אורורה, שהוקמה בשנת 1989, משתמשת ביכולות של למידת מכונה, אינטליגנציה מלאכותית ובקרת טיסה מתקדמת במערכות האוטונומיות שלה, שמטרתן להקים מטוסים רובוטיים ביישומי תעופה וחלל עתידיים. החברה גם מפתחת מערכות הנעה חשמלית למטוסים. החברה פיתחה והטיסה למעלה מ-30 כלי טיס בלתי מאוישים עד כה ושיתפה פעולה עם בואינג על מספר אבי-טיפוס בעשור האחרון. אנשי בואינג אמרו כי הרכישה תקדם יכולות אוטונומיות של החברה הן בפן צבאי והן במסחרי.

אחת הסיבות המרכזיות לרכישה של אורורה היא ככל הנראה דגם המטוס המסחרי D8, של החברה אשר נמצא בשלבי פיתוח ב-MIT ובחסות נאס"א. למטוס יש מספר יתרונות אווירודינמיים מובהקים הנובעים בין היתר מעיצוב גוף המטוס שקיבל את הכינוי "בועה כפולה". למטוס יש כנפיים קצרות יותר ומשקל נמוך, כל אלו מאפשרים תצרוכת דלק פחותה ב- 33%. הוא מיועד לטוס במהירות של 0.74 מאך עם קיבולת של 180 נוסעים לטווח של כ-5,500 ק"מ. ה​​מטוסים האלו מתוכננים להיכנס לשירות פעיל בסביבות 2027 והפוטנציאל שלהם הוא חסכון של כמעט 10,000 ליטר דלק סילוני לכל 4,000 ק"מ.