נתניהו לרוסיה: ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה

הפגישה, בה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, עסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה ובסוגיית הסכם הגרעין עם איראן ■ נתניהו אמר לשויגו שאם הסכם הגרעין לא ישונה, איראן תגיע לנשק גרעיני תוך 8-10 שנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ואמר לו שישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה.

בפגישה השתתף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הפגישה עסקה ברובה בניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, וסוגיית הסכם הגרעין עם איראן. נתניהו אמר לשויגו שאם הסכם הגרעין לא ישונה, איראן תגיע לנשק גרעיני תוך 8-10 שנים.

רוסיה היתה אחת מן המעצמות שניהלו את המו״מ מול איראן בשנת 2015 ויחד עם גרמניה, בריטניה, צרפת, ארה״ב וסין. היא חתומה על ההסכם אותו מציע נתניהו לפתוח. הנשיא טראמפ אמר לפני מספר ימים שהוא מסרב לחתום על הנייר המאשרר שאיראן עומדת בכל תנאי ההסכם, והעביר לקונגרס האמריקאי את הנושא כדי שישקלו במשך 60 יום את האפשרות של השבת חלק מן הסנקציות נגד איראן ליישום.

יחד עם זאת, ככל שאין בידי ארה״ב ראיות להפרות של ההסכם בהגדרתו המצמצמת, יהיה קשה להתקדם עם המהלך ורוסיה לא צפויה לתמוך בארה״ב בנושא הזה.

הפעילות של זרועות איראניים באיזור הגולן הסורי מטרידים את הממשלה ואת הדרג הצבאי בישראל מזה תקופה ממושכת. אתמול תקפו מטוסי חיל האויר בתוך סוריה, לאחר שסוללת נ״מ ניסתה לפגוע במטוסי החיל שעסקו בתמרוני צילום באיזור. דובר צה״ל הוציא הודעה יזומה על התקיפה של חיל האויר וראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא בסוף ישיבת הקבינט הבטחוני מדיני אתמול.