נעילה חיובית בבורסה; אופקו זינקה, פריגו וכיל בלטו לשלילה

מרבית מניות הפארמה בתל אביב משכו את המדדים המובילים למעלה ■ בנק לאומי המשיך לרכז עניין על רקע תחילת הרוד שואו למכירת לאומי קארד ■ קבוצת עזריאלי הודיעה על חילופי מנכ"לים

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית, על רקע העליות בימים האחרונים בוול סטריט ופערי הארביטראז' החיוביים במניות הכבדות.

 

בסוף השבוע נרשמו עליות שערים בניו-יורק, והמדדים המובילים שברו שוב שיאים. מספר נתונים שחברו מקרינים באופן חיובי על השווקים: הנתון הראשון הוא העברת התקציב הפדרלי בארה"ב, תקציב שהוכן כדי לתמוך בהפחתות המסים הגדולות שמתכנן הנשיא, דונלד טראמפ. הנתון השני הוא הדוחות הכספיים החיוביים בסך-הכול שפורסמו עד כה בארה"ב.

בתל-אביב מניות הארביטראז' הבולטות ננעלו בעליות. טבע המשיכה לרכז עניין, לאחר שבשבוע שעבר הגישה את הפיתוח החדש שלה, התרופה למיגרנה, לאישור ה-FDA. התרופה למיגרנה של טבע היא אחת התרופות המשמעותיות ביותר של החברה בעידן שלאחרי התפוגגות הפטנט על הקופקסון. במקביל הפחיתה טבע את מחירי הקופקסון ללקוחות בכ-25%, וזאת כדי להתמודד את הגרסה הגנרית של מיילן. הפחתת מחירים כזו אמורה להגביר את הדבקות של המשתמשים בה בתרופת המקור. 

מניית לאומי  המשיכה לרכז עניין, לאחר שבשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי בתקופה הקרובה יחל הרוד שואו למכירת לאומי קארד לפי שווי של 3 מיליארד שקל. במקביל פרסמה שופרסל כי שיתוף-הפעולה בינה לבין החברה לא יימשך, והיא תחל להנפיק כרטיסי אשראי באמצעות ויזה כאל. (לסיפור המלא).

מניית עזריאלי קבוצה  מרכזת עניין לאחר שהבוקר דיווחה הקבוצה על התפטרותו של המנכ"ל יובל ברונשטיין ומינויו של מנכ"ל סופרגז אחת מהחברות בקבוצה, אייל חנקין במקומו.

בזק  הודיעה הבוקר שמשרד התקשורת לא קיבל את עמדתה על פגיעה בפתיחת הטלפונייה הקווית לתחרות במה שקרוי רפורמת השוק הסיטונאי, והקנס שהוטל עליה בסכום של 11.3 מיליון שקל הופך להיות סופי.