לראשונה מאז המלחמה הקרה: "מוכנות גרעינית בתוך 24 שעות"

חיל האוויר האמריקאי נערך באופן חריג לתקיפה גרעינית באופן מיידי, כך דווח במגזין "Difense One" ■ בחיל מסבירים כי אין איום קונקרטי: "המציאות העולמית מחייבת אותנו"

טראמפ בנאום הגרעין/ צילום: רוייטרס
טראמפ בנאום הגרעין/ צילום: רוייטרס

חיל האוויר האמריקאי נערך לחימוש מפציצים עם נשק גרעיני בכוננות מיידית בתוך 24 שעות, כך דווח הלילה (ב') במגזין הביטחוני "Difense One". מדובר בהיערכות ביטחונית חריגה מסוגה, והפעם האחרונה שהיא התבצעה הייתה בסיום המלחמה הקרה ב-1991. בשלב זה לא מדובר באיום קונקרטי אך גורם ביטחוני בכיר בארה"ב הסביר כי "כך אנחנו מוודאים את המוכנות שלנו לכל אשר יבוא".

ראש המטה בחיל, הגנרל דייויד גולדפיין, הסביר בריאיון שנערך עמו במהלך סיור בבסיסים של חיל האוויר האמריקאי כי "מדובר בצעד נוסף להבטחת המוכנות שלנו. לא מדובר באירוע ספציפי אלא במציאות הגלובלית והעולמית שמחייבת אותנו להתקדם ולהיות מוכנים".

גולדפיין וגורמי ביטחון אחרים הדגישו כי לא ניתנה פקודת התראה, אך ההיערכות היא איומים שעלולים להגיע. על פי הדיווח, החזרת המפציצים B-52 לכוננות היא רק אחת מההחלטות שעמדו בפני חיל האוויר האמריקאי בתגובה לסביבה הגיאו-פוליטית המשתנה - הכוללת, בין היתר, את הפיתוח הגרעיני ותכנית הטילים של צפון קוריאה.

"העולם הוא מקום מסוכן ויש לנו אנשים שמדברים בגלוי על השימוש בנשק גרעיני", הוסיף גולדפיין בסיור. "זה כבר לא עולם דו קוטבי שבו מדובר רק בנו ובברית המועצות. יש שחקנים אחרים עם יכולת גרעינית וחשוב שנהיה מוכנים לקראת העובדה הזו".

ברגע שהנשיא דונלד טראמפ יאשר לתקוף באמצעות נשק גרעיני, תפקידם של מטוסי הפיקוד הגרעיני הנמצאים בסמוך יהיה להעביר למפציצים את הצירופים החדשים לשיגור הארסנל. "התפקיד שלנו הוא לייצר אפשרויות שונות", סיכם הגנרל. "אנחנו מספקים את הייעוץ הטוב ביותר עבור המפקד העליון ומזכיר ההגנה, ואם דורשים מאיתנו להיות בכוננות הגבוהה ביותר כדי להגן על אדמת המולדת שלנו, אנחנו חייבים להיערך לכך".