אפקט וינסטין: בכיר בעמק הסיליקון מואשם בהטרדות מיניות

7 נשים טוענות כי רוברט סקובל הטריד אותן מינית ■ סקובל: אני מתנצל אם נהגתי בחוסר רגישות ופגעתי באנשים

רוברט סקובל / קרדיט צילום: מתוך הפייסבוק של רוברט סקובל
רוברט סקובל / קרדיט צילום: מתוך הפייסבוק של רוברט סקובל

בעוד תעשיית השואו ביזנס העולמית מזועזעת מההאשמות לפיהן המפיק ההוליוודי הארווי וינסטיין הטריד מינית נשים בתעשייה, מגיעות האשמות אלה גם לעמק הסיליקון. 7 נשים בתעשייה ההיי-טק מאשימות כי רוברט סקובל הטריד אותן מינית.

סקובל עבד בעבר במיקרוסופט, ולאחר מיכן היה שותף בשורה של מיזמים בתחום המציאות המדומה.

סקובל פרסם פוסט גלוי בפייסבוק, בו התנצל שגרם כאב לאנשים. "אני יודע שנהגתי בדרכים שהיו לא נאותות, ואני יודע שהתנצלות אינה מספיקה ולא תתקן את העבר או את העתיד. הדבר היחיד שאני יכול לעשות שונה הוא לשנות את דרכי, להקשיב וללמוד להשתנות. אני מעוניין להיות חלק מהפתרון".

הפוסט של סקובל הגיע לאחר פרסום ב"ניו-יורק טיימס" שנקב במספר שמות של בכירים בעמק הסיליקון שמואשמים בהתנהגות בלתי הולמת. יש לציין כי במשך שנים נפוצו שמועות על התנהגות לא הולמת של בכירים בעולם ההיי-טק שנוהגים בדרך שאינה הולמת מול הכפופות להם, אולם עד כה לא פורסמו דברים קונקרטיים על אנשים ספציפיים. סקובל הוא אחד הבכירים בתעשייה שנשים נוקבות בשמו כמי שנוהג בהן בצורה שאינה הולמת.

סוקבל אינו איש טכנולוגיה, והוא למעשה יותר "סלב" של התעשייה. כשעבד במיקרוסופט היה למעשה בלוגר מטעם החברה שניסה לעודד אנשים להשתמש בשירותי מיקרוסופט והיה חלק מניסיון (מוצלח יותר או פחות) לעבוד מעל ראשי העיתונאים. סקובל מעולם לא הפך לדמות משפיעה באמת על עולם הטכנולוגיה, אך קיבע לעצמו מעמד של "סלב" מעמד שהביא אותו, על-פי ההאשמות, לנצל את כוחו למטרות לא ראויות.

■ עוד על סקובל.

לבלוג של סקובל.

לעמוד הפייסבוק של סקובל.