מעשנים סיגריה אלקטרונית? כדאי שתצפו בכתבה

עפ"י מחקר חדש, שימוש בסיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין עלול להגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה, להתקפי לב, לשבץ ובשלב מאוחר יותר לטרשת עורקים

סיגריה אלקטרונית 2/ צילום: שאטרסטוק
סיגריה אלקטרונית 2/ צילום: שאטרסטוק

על-פי מחקר חדש, שימוש בסיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין עלול להגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה, להתקפי לב, לשבץ ובשלב מאוחר יותר לטרשת עורקים.

סיגריות אלקטרוניות מסוג זה תופסות את נפח השוק העיקרי בתחום, ואנשים רבים שמעשנים את הסיגריות הללו סבורים כי הן אינן מזיקות לבריאות, משום שהן אינן מכילות טבק והן עשויות מפלסטיק.

הנבדקים במחקר אשר נערך בשוודיה נדרשו לעשן לראשונה בחייהם סיגריה אלקטרונית המכילה ניקוטין. לאחר 30 דקות עישון נרשמה עלייה משמעותית בלחץ הדם שלהם, בקצב הלב ובקשיחות העורקים. בקרב נבדקים אשר ניסו סיגריה אלקטרונית ללא ניקוטין לא נרשמו תוצאות חריגות. עורכי המחקר מעריכים כי עישון של סיגריות אלקטרוניות עם ניקוטין לאורך תקופה ארוכה עלול לגרום לבעיות בריאות קשות.

בישראל הודיע לאחרונה משרד הבריאות כי הוא נסוג מהחלטתו להתיר עישון סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין בשטחים ציבוריים. מחקרים שונים שנעשו בעולם מצביעים על עלייה משמעותית בכמויות המעשנים במדינות שבהן הסיגריה האלקטרונית נפוצה, וטרם נמצאו הוכחות מדעיות ליכולתה לסייע בגמילה מעישון.