גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עם הראש בעננים: כולם משקיעים באבטחת ענן

מחשוב הענן, שנוגע כמעט לכל תחום וחברה בענפי ה-IT, צומח במהירות, ובהתאם ענקיות הטכנולוגיה משקיעות סכומי עתק כדי להיות אלה שיובילו אותו ■ מי השחקניות הגלובליות והמקומיות, ומהן ההזדמנויות בתחום החם כיום?

ביצועי מחשב / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ביצועי מחשב / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לפני קצת יותר מעשור, כאשר השיקה אמזון את שירותי האינטרנט שלה, ניתן אות הפתיחה למלחמת ענקים על עתיד האינטרנט. בתחילה נראה הרעיון יומרני, להציע לארגונים ובהמשך לפרטים לוותר על חדרי שרתים רבי עוצמה לטובת תפעול ותחזוקה חיצונית של המידע הנשמר בארגון והתוכנות בהן נעשה שימוש יומיומי. עשור לאחר מכן מחשוב הענן נוגע לכל תחום וכמעט לכל חברה בתחומי ה-IT. גם מהפכת הכלכלה השיתופית, הרשתות החברתיות, הבינה המלאכותית והשירותים הניתנים על-ידי ממשלות וארגונים, מבוססים ויתבססו על תשתית זו בהווה ובעתיד הנראה לעין.

סך תחום שירותי מחשוב ה-IT החשופים או עשויים להיחשף לתחרות מצד שירותי ענן שונים, הוערך בשנת 2016 ב-1.5 טריליון דולר, כאשר תחום החומרה הוא החשוף ביותר לתחרות ולאחריו תחום התוכנה והשירותים. גופי מחקר העריכו את סך שוק שירותי הענן בכ-415 מיליארד דולר בשנת 2025 - צמיחה מרשימה של כ-20% ויותר בשנה וזאת, לעומת צמיחה חד-ספרתית נמוכה בסך הגידול בהוצאות ה-IT. בגלל גודל שוק פוטנציאלי זה ושיעורי הצמיחה הגבוהים הצפויים, לא פלא שכל חברות הטכנולוגיה מטילות יהבן על הענן.

סוגי השירותים המרכזיים על תשתיות ענן נחלקים לתוכנה כשירות - SaaS, ענן כפלטפורמה לפיתוח אפליקציות PaaS וענן כתשתית לצורך גיבוי ואחסון IaaS. כל אלה נחלקים לתתי-תחומים רבים, כאשר ה-SaaS לדוגמה נחלק לתחומים כמו CRM, בו מובילות סיילספורס, מיקרוסופט ו-Zendesk; תחום ה-ERP, בו מובילות השוק הן SAP אורקל ו-Infor; תחום ה-HR, בו מובילות ADP ו-Workday, עליה נרחיב בהמשך; ותחום שיתוף המידע, בו מובילות מיקרוסופט, סיסקו וגוגל. סך תחום ה-SaaS צמח במחצית הראשונה השנה בכ-30%, והגיע להכנסות רבעוניות של 15 מיליארד דולר. חברת המחקר Synergy מעריכה כי ההכנסות מהתחום יגיעו בשנת 2020 לכ-200 מיליארד דולר, כאשר שאר התחומים שהוזכרו לעיל, צפויים לצמוח בשיעורים של 23%-30% בממוצע לשנה בחמש השנים הבאות.

שיעורי צמיחה של 99% ו-150%

חלוקה נוספת של תחום הענן היא האבחנה בין ענן ציבורי (Public Cloud), הנגיש לכל; ענן פרטי (Private Cloud) המשרת חברות וארגונים כמערכת סגורה; וענן היברידי (Hybrid Cloud), המשלב את שני אלה לפי צרכי הארגון. מבחינת הכנסות, מתחום הענן הציבורי והפרטי מובילה בהכנסות אמזון בפער ניכר, אולם חברות מיקרוסופט וגוגל משקיעות משאבי עתק כדי לסגור את הפער. הכנסות אמזון ברבעון השני משירותי ענן ציבורי, התחום הצומח ביותר מבין השלושה, עמדו על 14.5 מיליארד דולר, תוך צמיחה מהירה של 46% אחוז בשנה האחרונה אחורה וזאת לעומת מיקרוסופט, שם זינקו ההכנסות ב-99% בשנה האחרונה ל-4.2 מיליארד דולר וגוגל שהכנסותיה זינקו ב-150% ל-1.5 מיליארד דולר. שיעורי צמיחה אלה מעידים יותר מכל על המהפכה שרק מאיצה השנים אחרונות.

לעומת אלה, במזרח צומחת ענקית שירותי ענן חדשה ישנה. אליבאבא באמצעות שירותי AliCloud, שהכנסותיה ברבעון השני בתחום הענן הציבורי צמחו ב-95% בשנה האחרונה לכ-1.1 מיליארד דולר.

עוד חברות שצומחות במהירות בתחום להכנסות משמעותיות, הן אורקל שצמחה בתחום ב-60% ל-1.36 מיליארד דולר; וחברת Salesforce, מראשונות החברות שסיפקו תוכנות לתחום, שהכנסותיה צמחו ב-36% ל-1.54 מיליארד דולר. תחום הענן, כאמור, רחב וגדול וחברות נוספות המוזכרות בהקשרים שונים הן HP, דל, IBM ואחרות, כמו גם אינספור חברות פרטיות בשלבים שונים של פיתוח.

מחר (ה') צפויה חברת מיקרוסופט לדווח על תוצאותיה, כאשר מבין החברות שכבר פרסמו דוחות ניתן לציין את SAP, שהכנסותיה בתחום הענן עלו ב-27% ל-938 מיליון דולר; וכן אורקל, שפירסמה דוחות בתחילת אוקטובר. אורקל, שהחלה מעט באיחור את כניסתה לענן, משקיעה משאבים רבים בסגירת הפערים וביום האנליסטים שנערך בתחילת החודש, הציגה את תוכניותיה האסטרטגיות לתחום. הכנסות החברה מתחום הענן עמדו על 1.5 מיליארד דולר, צמיחה של 43%, שהסתייעו ברכישת חברת NetSuite בנובמבר 2016. תחום ה-SaaS בולט בצמיחה של 67% בשנה האחרונה.

כולם משקיעים באבטחת ענן

תחום נוסף שבולט מאוד בצמיחה מהירה ומובנת לכל, הוא האבטחה לשירותי הענן השונים. התחום מהווה את הנקודה הקריטית לכל ארגון בעת המעבר לענן ובכל סקרי המנהלים ומנהלי המחשוב בארגון, הוא חוזר ועולה כתחום מוביל להשקעות. חברות רבות פועלות בו, חלקן ציבוריות כפאלו אלטו, Splunk ו-Proofpoint, שפרסמה דוחות בשבוע שעבר; וכן צ"ק פוינט, שצפויה ליהנות ממעבר חברות מרשת ארגונית סגורה לענן היברידי. נציין גם את מיקרוסופט, שרכשה בארץ את אדאלום ואאורטו בתחום אבטחת הענן ואת Cloudyn ו-Hexadite, הפועלות בתחומי ענן אחרים.

חברות פרטיות ישראליות רבות פועלות בתחום הענן, מהן ניתן לציין את Velostrata ,Zerto Credifi ,Coshare ,Elastifile ,Seculert ,Ctera ,Twistlock ,Neutron ,Spetinst Reduxio ,Dome9 ועוד.

הדילמה עם מניית Workday

מעטות הן חברות הענן ה"טהורות", כשהמוכרת שבהן היא Salesforce. לצידה ניתן לציין את Workday (סימול Wday), שמספקת לארגונים קטנים כגדולים יכולת ניהול כוח אדם מלאה דרך הענן משלב הגיוס ועד הניהול השוטף. החברה משרתת כשליש מחברות הפורצ'ן 500 והיא צומחת במהירות בכל רבעון. בדוחות החברה שפורסמו בסוף אוגוסט, היא היכתה כהרגלה את הערכות האנליסטים והעלתה תחזיות קדימה. הכנסותיה ברבעון עמדו על 525 מיליון דולר והיא צפויה לחצות את רף 2 מיליארד הדולר השנה, תוך הצגת צמיחה של כ-23% בשנתיים הקרובות. למרות שהחברה מפסידה, היא נסחרת בשווי שוק של 22 מיליארד דולר לאחר זינוק של מעל 70% במחיר המניה השנה. העובדה כי החברה מפסידה, מהווה דילמה למשקיע הסביר, אם לקנות מניות חברה מפסידה הצומחת במהירות רבה או לא. התשובה טמונה בפרופיל הסיכון של כל משקיע ובפיזור נכון של שאר השקעותיו.

בכנס שנערך מוקדם יותר החודש בלאס וגאס בנושאי HrTech, ציינה החברה כי פלטפורמת ניהול כוח האדם המלאה שלה HCM מותקנת היום אצל 370 מתוך 1,800 לקוחותיה. נציין כי בשל שווי השוק הגבוה, נחלקים האנליסטים בהמלצותיהם וחלקם אף נתנו המלצת מכירה.

חברת SaaS נוספת היא ServiceNow (Now), שמספקת מערכות לניהול יישומים שונים בסביבת ענן ומאפשרת אוטומציה של פעילות ה-IT בארגון דרך הענן לשימושים פנימיים וחיצוניים בארגון. לפני מספר שנים החברה רכשה את Neebula הישראלית. בדוחות לרבעון השני, הציגה ServiceNow צמיחה של 38% בהכנסות, שעמדו על 471 מיליון דולר, כאשר ברמה השנתית צפויים אלה לעמוד על 1.9 מיליארד ולהגיע ל-3.1 מיליארד בשנת 2019. החברה מפרסמת היום (ד') את דוחותיה וציפיות האנליסטים גבוהות. במונחי מכפיל תזרים, EV/FCF, המקובל בקרב חברות טכנולוגיה מפסידות או צומחות במהירות, נסחרת החברה במכפיל 19, מעל החברות האחרות בתחום ב-SaaS, אולם כאן הפרמיה כנראה מוצדקת. הזמנות החברה צמחו בשיעור של 50% ותזרים המזומנים צפוי לצמוח בכ-45% בשנתיים הקרובות.

חברה נוספת עליה התכוונתי לכתוב, היא Adobe, אולם תחזית אופטימית שפרסמה החברה בסוף השבוע שעבר, הקפיצה את מנייתה חדות, עובדה המקשה על המלצה לטווח קצר גם לבעלי פרופיל סיכון גבוה. Adobe הציגה בדוחות שפורסמו לפני חודש צמיחה של 26% בהכנסות תוך שנה לרמה של 1.84 מיליארד דולר ברבעון, וההערכות אומדות את ההכנסות השנתיות בכ-7.2 מיליארד דולר, ושיזנקו ל-10 מיליארד בשנת 2019. ההכנסות הישירות ברבעון מתחום הענן עמדו על 508 מיליון דולר והן נובעות משימוש עולה בפתרון Creative Cloud של החברה, המאפשר יצירת תוכן וגרפיקה לצרכי שיווק ומכירות ברמה גבוהה, תוך שיתוף משתמשים נוספים בארגון לעבודה מיטבית. סך השוק אליו פונה החברה בתחום הענן עומד להערכתה על 24 מליארד דולר השנה.

חברות נוספות שכדאי לבחון בתחום הן Instructure (INST), HubSpot (HUBS) ו-GoDaddy (GDDY) וכן Mulesoft, הפועלת בתחום הסבות וקישוריות בין תוכנות בסביבת ענן; Cloudera, עליה הרחבנו כאן בכתבה על תחום הבינה המלאכותית, וחברת אבטחת ענן סינית, שפחות נגישה למשקיע המקומי, בשם Venustech, הנסחרת במכפיל מעניין של 22 לרווחי 2019 ואשר חתמה לאחרונה הסכם עם חברת Lenovo Cloud.

לסיכום, תחום הענן הוא אחת הבשורות החשובות ביותר עבור חברות הטכנולוגיה ושירותי המחשוב בעשור האחרון. צמיחת התחום המהירה והפיכתו לסטנדרט כמעט בלתי מעורער בתחומי אחסון מידע, שואבים תקציבי עתק מחברות וארגונים, תקציבים מהם נהנות מלבד חברות האחסון כאמזון, מיקרוסופט וגוגל, גם חברות תוכנה רבות הממנפות את יתרונות הענן ליישומים שימושיים מרמת הפרט ועד רמת הארגונים הגדולים בעולם.

הכותב הוא מייסד ומנהל ההשקעות בפמילי אופיס Feller wealth service advisory. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%; הביטקוין צמוד ל-70 אלף דולר למטבע

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על כ-69.7 אלף דולר למטבע ● נעילה ירוקה באסיה, מדד שנגחאי עלה ב-1%

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?