קנסות ב-250 אלף שקל לקרן קלע ורוביקון של אמיר ברמלי

גזר הדין ניתן לאחר ששתי החברות הורשעו במסגרת הסדר טיעון ועפ"י הודאתן בעבירות של קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה ועוד ■ ברמלי עצמו מכחיש את האישומים נגדו

אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, הטיל היום (ב') קנסות בסך 200 אלף שקל ו-50 אלף שקל בהתאמה, על "קרן קלע לעידוד יזמות" ועל "רוביקון ביזנס גרופ" של אמיר ברמלי. גזר הדין ניתן לאחר ששתי החברות הורשעו במסגרת הסדר טיעון ועל-פי הודאתן בעבירות של קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה ועוד.

שתי החברות מצויות בהליכי פירוק, כאשר המשקיעים שהגישו את תביעות החוב נגדן הם בעצם קורבנות העבירות שבעטיין הוגש כתב האישום בפרשה. השופט ציין כי לכן "כל סכום שנגרע מהחברות בשל גזר הדין נגרע מחלקם של אותם משקיעים".

נזכיר כי אמיר ברמלי, הבעלים והמנהל לשעבר של קלע ורוביקון, עומד לדין פלילי. ביוני 2016 הוגש כתב האישום נגד ברמלי, ובמקביל הוצא לחברות צו פירוק והן הותירו חובות של למעלה מ-300 מיליון שקל. ברמלי מואשם בעבירות של גניבה בידי מורשה בהיקף של למעלה מ-400 מיליון שקל, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גיוס משקיעים ללא תשקיף, זיוף ועבירות הלבנת הון.

לפי כתב האישום, קרן קלע גייסה מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, ללא פרסום תשקיף כדין, תוך הבטחת תשואה חריגה כתוצאה מהשקעות בסיכון נמוך ותוך מסירת מצגים כוזבים בדבר אופי ההשקעה.

לטענת הפרקליטות, ברמלי העביר את כספי המשקיעים לרויבקון שהייתה בבעלותו ועשה שימוש בהם לצורך רכישת חברות עתירות סיכון וכן לצרכיו האישיים. לפי הנטען, לאחר שהעסקאות שביצעה רוביקון נכשלו, והחברה סבלה מגירעונות והפסדים, שילם ברמלי את הריבית למשקיעים הקיימים מכספיהם של משקיעים נוספים שאותם גייס.

לפי האישום, "על יסוד מצגי המרמה שמסר ברמלי קיבלה קרן קלע יזמות כספי משקיעים בסכום שעלה על 350 מיליון שקל, וקלע בטוחות כספים בסכום של כ- 75 מיליון שקל. בד-בבד העביר ברמלי כ-25 מיליון שקל מכספי המשקיעים שגייס באמצעות קרנות קלע לחשבונות פרטיים שלו או של קרוביו, או לחברות בבעלותו הפרטית שאינן חלק מקבוצת רוביקון. ברמלי הוסיף למשוך כספים לחשבונות הפרטיים, גם כשמצבה הכלכלי של החברה הלך והורע".

בחודש יוני האחרונות גזר השופט כבוב 8 חודשי מאסר על-תנאי על סיון ציבולסקי, מגייסת המשקיעים בקרן קלע. ציבולסקי הורשעה בגיוס משקיעים ללא תשקיף. ציבולסקי היא אחת מ-437 עדי התביעה נגד ברמלי - 386 מהם השקיעו אצלו. ברמלי, המיוצג בידי עו"ד איל רוזובסקי, מכחיש את האישומים נגדו.