כחלון: החוק הצרפתי ירד; אם יעלה שוב, אאפשר חופש הצבעה

ליברמן: הקואליציה צריכה לסגור את נושאי החקיקה בשקט ו"להפסיק עם הדרמות בשידורים חיים" ■ נתניהו על פיצוץ המנהרה של חמאס: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו; אנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך"

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

שר האוצר משה כחלון דיבר בפתח ישיבת סיעת כולנו בכנסת והבהיר כי לא ייתן יד לחקיקת חוק איסור חקירות ראש ממשלה ("החוק הצרפתי") ו/או חקיקת חוקים שימנעו מהמשטרה להגיש המלצותיה על בסיס ראיות בתיקי חקירה.

כחלון ציין בדבריו כי הבין שהחוקים הללו ירדו מסדר היום, והסערה הפוליטית נמצאת מאחורי הקואליציה, אך כאשר נשאל איך יפעל אם וכאשר החוקים יועלו מחדש, ציין כי בנושאים ערכיים ההסכמים הקואליציוניים מאפשרים לו חופש הצבעה, והוא יתיר לכל חברי סיעתו להצביע כפי מצפונם. "ככה זה בדמוקרטיה", אמר. 

כחלון גם סקר את פגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה וציין כי בהשוואה לפגישותיו הקודמות עם שר האוצר הפלסטיני, הפעם האמריקאים נמצאים ברקע ומנסים לקדם את הקשרים בין ישראל לרשות. לדברי כחלון, הוא הבהיר לאנשי הרשות הפלסטינית כי ישראל תעמוד על הדרישות מן הפלסטינים כפי שהוצגו בקבינט לפני שבוע, החזרת החיילים והאזרחים הישראלים, ושאר דרישות הקבינט. 

"להפסיק עם הדרמות בשידורים חיים" 

יותר מוקדם דיבר שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו. הוא ציין כי ההתקפה הבוקר בדרום על פתח מנהרת חמאס היא "פריצת דרך משמעותית בנוגע לאיום המנהרות, הפיצוץ נערך בשטח הריבוני שלנו, ולא נשקפה סכנה לאזרחים פלסטיניים".

ליברמן התייחס גם לקשיים מגוונים בתוך הקואליציה, לרבות הוויכוחים על נושא גיוס חרדים, שבת, חוק הלאום, וציין כי מכל הדברים חוק הלאום הוא המטריד ביותר מבחינתו, "כי מנסים להפוך את ישראל למדינת הלכה".

בנוגע לחוק השבת ואיסור חקירת ראש ממשלה, ליברמן ציין כי הקואליציה צריכה לסגור את הנושאים האלה בשקט בפנים ו"להפסיק עם הדרמות בשידורים חיים", תוך שהוא רומז להשתלחות של ח"כ דוד ביטן בשר זאב אלקין. עוד ציין ליברמן כי הפתרון בנושא חוק הלאום הוא לקחת את מגילת העצמאות של ישראל כפי שהיא ולחוקק אותה כחוק יסוד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפיצוץ המנהרה של חמאס. הוא אמר: "מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך, והיום טיפלנו במנהרה והשמדנו אותה. אנחנו רואים בחמאס אחראים למנהרת הטרור".