נעילה מעורבת בבורסה בת"א; אירונאוטיקס זינקה ב-4.7%

טבע תפרסם דוחות ביום חמישי; המנכ"ל קאר שולץ ייכנס לתפקידו כבר מחר ■ אירונאוטיקס הודיעה על התקשרות לשנתיים בפרויקט החכרת כלי טיס בלתי מאויש עבור גורמי ממשל אמריקאים בכ-9 מיליון דולר

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, ברקע מגמה חיובית בוול סטריט.

 

בנק ישראל מתנגד בחריפות להצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן למתן גרייס (דחיית תשלום) לנוטלי משכנתאות מובטלים. "משמעות הצעת החוק היא למעשה הטלת האחריות לסיוע ללקוח שנקלע לנסיבות של אובדן הכנסה, על הגוף שנתן את השירות ללקוח - הבנק. אם המדינה מעוניינת בכך, עליה לעשות זאת באמצעות הביטוח הלאומי , במסגרת הזכויות שהיא נותנת למובטלים", כך כתב הבנק לוועדת הכלכלה. בהצעת החוק נכתב שלווה מובטל רשאי לדחות פירעון חודשי של משכנתא באופן מלא או חלקי, לתקופה של עד שלושה חודשים. עוד מוצע, כי לא תוטל על הלווה ריבית פיגורים בשל דחיית פירעון ההלוואה.

בתחילת השבוע נחשף ב"גלובס" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון שוקלים הורדה משמעותית נוספת של מס החברות, מעבר ל-23%, כאשר הטריגר להורדה זו היא רפורמת המס שמקדם ממשלו של דונלד טראמפ. נתניהו אמר לפני שבוע בנאומו בכנסת, כי "במושב הזה נפחית מסים על פי תוכנית ששר האוצר ואני נסכם בקרוב כדי להקל על אזרחי ישראל, היזמים ובעלי העסקים ומיוחד בעלי עסקים קטנים ובינוניים".

טראמפ צפוי להודיע ביום חמישי הקרוב מיהו יו"ר הפדרל ריזרב הבא. רבים מנבאים כי יהיה זה ג'רום פאוול. עם זאת, יש המעריכים כי נגידת הפד הנוכחית, ג'נט ילן, תמשיך לכהן בתפקידה. 

עוד ביום חמישי, תפרסם טבע  את דוחותיה, לאחר רבעון סוער במיוחד. מיילן , ששמה נקשר לזה של טבע בכותרות לאחרונה, תפרסם את דוחותיה ביום שני (6 בנובמבר).

מכל מקום, אמש הודיעה טבע כי המנכ"ל קאר שולץ ייכנס לתפקידו מחר.

אירונאוטיקס  מרכזת עניין לאחר שהודיעה על התקשרות לשנתיים בפרויקט החכרת כלי טיס בלתי מאויש עבור גורמי ממשל אמריקאים בסכום של כ-9 מיליון דולר. 

יצרנית החשמל הפרטית דוראד חתמה על הסכם לרכישת גז טבעי ממאגרי "כריש" ו"תנין" של חברת אנרג'יאן היוונית, המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר" הנשלטים על-ידי קבוצת דלק ונובל אנרג'י. ההיקף הכספי הכולל של העסקה מוערך במיליארדי דולרים, והעסקה תכלול אספקת גז ל-14 שנה בכמות של כ-6 BCM.

סניפי בנק אגוד  שובתים היום, ולא תהיה קבלת קהל באף אחד מהסניפים, זאת לאחר שנציגי הבעלים הודיעו כי אין בכוונתם לנהל מו"מ בנוגע להתייעלות הבנק במטרה להותירו כבנק עצמאי. נציגי הבעלים הודיעו כי הם נחושים למכור את הבנק לבנק מזרחי טפחות וכי בכוונת מזרחי טפחות למזגו לתוכו. לפיכך, מו"מ יתנהל אך ורק על תנאי המיזוג, כאשר הכוונה היא להביא לפיטורי עד 70% מהעובדים.

חברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס  (IES) עדכנה אתמול על מכירת כ-5% ממניותיה (מתוך מניות רדומות שהיא מחזיקה) לחברת הביטוח הפניקס  ולקרן ההשקעות הפרטית נוקד קפיטל, תמורת כ-42 מיליון שקל. המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 160 שקל. מניית החברה הגיבה בעלייה של כ-2% במחזור מסחר גדול מהרגיל והשלימה זינוק שנתי של כ-55%, המשקף לאיי.אי.אס שווי נוכחי של כ-840 מיליון שקל.

חברת שיפור הצמחים אבוג'ן  הודיעה אתמול על כניסה לתחום חדש - פרוביוטיקה.

פרוטרום  מרכזת עניין לאור התנודות שחוותה בימים האחרונים, על רקע השלמת המיזוג עם אנזימוטק. לאחר ירידה של כ-3% אתמול, גם בזק  במוקד. סודהסטרים  מרכזת עניין.