סוגרים עשור: מי חגגו 10 שנות פעילות לקבוצת הנדל"ן חנן מור?

וגם: בעלי מניות ישרס לא אישרו את הארכת התנאים של שלמה איזנברג

מיקי ברקוביץ ואבי מאור / צילום: פביאן קולודורף
מיקי ברקוביץ ואבי מאור / צילום: פביאן קולודורף

מור סוגר עשור

מי חגגו 10 שנות פעילות לקבוצת הנדל"ן של חנן מור?

אמש (ב') נאספו נציגי ענפי הנדל"ן, שוק ההון והקמעונאות כדי לקחת חלק בחגיגה העסקית-פרטית של חנן מור, מבעלי קבוצת הנדל"ן MORE - חנן מור, שחגגה עשור של פעילות בורסאית.

בכניסה לאולם "שבע" בתל-אביב, קיבלו מור ורעייתו, עו"ד שירה שגב-מור, יחד השותף אבי מאור, את פניהם של שלל אורחים בהם: מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן; יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי; שוקי בורשטיין, מנכ"ל בנק מרכנתיל; יאיר לפידות, בעלים ומנכ"ל בית ההשקעות לפידות; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; עו"ד טל שניצר, שותפתה של שגב-מור; עו"ד אילן בומבך; ישראל יעקבי, דירקטור ברשת BIG וקבוצת חנן מור; אריאל קפון, מנכ"ל קבוצת ואוליה; גיא פרג, יו"ר אספן; ירון משורר, מנכ"ל אשטרום; יגאל דמרי, מנכ"ל י.ח דמרי; רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ; אבי לוי, בעלי מליסרון; אמיר איל, יו"ר אילים ואינפיניטי.

אורח נוסף שבלט במיוחד בנוכחותו, היה שחקן העבר בכדורסל מיקי ברקוביץ', אשר חולק עבר משותף עם מאור, עת שיחקו השניים בנבחרת ישראל. נציגות בולטת ושוויונית לנשות עסקים לצערנו לא ראינו שם, וכולנו תקווה שיהיה שינוי בעשור הבא. בחלק הנאומים שיתף מור את הקהל בזכרונותיו, וסיפר כיצד בראשית דרכו הוא נאלץ למשכן את הדירה שלו כדי לרכוש את השטח הראשון של הקבוצה.

הבוקר, פתחה הנהלת קבוצת מור את יום המסחר בבורסה בתל-אביב.

מניית חנן מור רושמת עלייה של 1.7% ומשלימה התקדמות של יותר מ-70% בשנה האחרונה. שווי שוק החברה הגיע ל-235 מיליון שקל.

מיקי ברקוביץ ואבי מאור / צילום: פביאן קולודורף
 מיקי ברקוביץ ואבי מאור / צילום: פביאן קולודורף

בעלי מניות ישרס לא אישרו את הארכת התנאים של שלמה איזנברג

עלות העסקתו של איזנברג ב-2016 עמדה על 4.9 מיליון שקל

בעלי מניות חברת השקעות הנדל"ן ישרס החליטו באסיפה שהתקיימה אתמול שלא לאשר את הארכת תנאי כהונת בעל השליטה, שלמה איזנברג, בתפקידו כמנהל העסקים הראשי שלה בהיקף משרה של 65%, וגם לא את מנגנון הבונוס שלו לשנים 2018-2020.

בין המתנגדים לאישור נמנות חברות הביטוח הגדולות הפניקס, הראל, מגדל, מנורה מבטחים וכלל, וגופים נוספים.

עלות שכרו החודשי של איזנברג בהתאם להסכם ההעסקה עומדת על יותר מ-170 אלף שקל והטבות נוספות, ובונוס המבוסס על ביצועי החברה, בהיקף מקסימלי של 2 מיליון שקל בשנה. עלות העסקתו ב-2016 עמדה על 4.9 מיליון שקל - על בסיס מענק מקסימלי שקיבל (2 מיליון שקל), עלות שכר בהיקף דומה (2.1 מיליון שקל) ודמי ניהול של כ-800 אלף שקל.

ישרס עוסקת בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים, ובסיכום 2016 צמחו רווחיה ב-13% ל-313 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה של 2017, הרווחים הצטמקו ב-50% ל-57 מיליון שקל. מניית ישרס טיפסה ב-18% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי של כ-2.2 מיליארד שקל. איזנברג מחזיק בכ-66% ממניות ישרס באמצעות חברת ערד, בה הוא מחזיק יחד עם ששונה גזונדהייט ויורשי רודולף שפיצר , ומחזיק בכ-11% נוספים מישרס באופן ישיר. בעלי המניות באסיפה עוד לא אישרו חידוש מתן פטור מאחריות לאיזנברג "בשל נזק שנגרם או יגרם על-ידו לחברה עקב הפרת חובת הזהירות כלפי החברה".

מישרס נמסר: "הסכם השכר הנוכחי כולל תקופות הודעה מוקדמת של חצי שנה. החברה סמוכה ובטוחה שבמהלך תקופה זו יימצא פתרון לנושא".

שלמה איזנברג  / צילום: איל יצהר
 שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר

אמיר גיל - מנהל השקעות ראשי בהלמן אלדובי

כפי שפורסם ב"גלובס" , אמיר גיל אכן ימונה לראש אגף השקעות ומנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות הלמן-אלדובי, אותו מנהלים רמי דרור, המנכ"ל, והיו"ר אורי אלדובי. גיל שימש כמנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אקסלנס, ומילא מספר תפקידים בבית ההשקעות פסגות. ברקע לעזיבתו את אקסלנס - העברת פעילות קרנות הנאמנות לחברת תעודות הסל קסם. גיל יחליף את אילן ארצי שביקש לפרוש מתפקידו לאחר 11 שנים בתפקיד.

אמיר גיל / צילום: איל יצהר
 אמיר גיל / צילום: איל יצהר

חדשות טריות

תגידו מזל טוב, לבריאות ובתיאבון - פרופ' אייל שמעוני, המדען הראשי וסמנכ"ל טכנולוגיות של קבוצת שטראוס, חגג בסוף השבוע בציריך, שווייץ.

הסיבה: שמעוני זכה בתואר "CTO of the year" של אירופה, הודות לפעילותו לקידום חדשנות בענף המזון ופיתוח תעשיית הפודטק בשטראוס ובחממה המשותפת לה ולרשות החדשנות במשרד הכלכלה. לדברי הזוכה, הפרס מהווה כרטיס כניסה למעגלי שיתוף המידע של המדענים הראשיים של החברות הגלובליות שונות.

שמעוני תיעד את האירוע בצילום משותף עם עוד זוכי תארים: סבסטיאן אקוויס מחברת Nanolive וקרלוס הרטל, המדען הראשי של ג'נרל אלקטריק.

סבסטיאן אקוויס אייל שמעוני וקרלוס הרטל/ צילום: Michael Thiel
 סבסטיאן אקוויס אייל שמעוני וקרלוס הרטל/ צילום: Michael Thiel

מסלול השקעות

מי המתחרים שחברו לקבוצת רכיבה משותפת?

להשקיע זה חשוב, ויש דברים רבים בהם אפשר להשקיע, אחד מהם זה בבריאות. מעל 10 שנים נפגשת קבוצה מגובשת למדי של מנהלי השקעות בכירים ואנשי עסקים חובבי רכיבת שטח וכביש. החודש, השתתפו חברי הקבוצה ברכיבת שטח בשם "בשביל השנטי", המתבצעת לאורך 180 ק"מ, ומתקיימת למען מטרה טובה במיוחד - כל משתתף תורם בעצם נוכחותו לעמותה המקיימת בית לילדים בסיכון.

לקבוצה חברו בין היתר: שי זהר, מנכ"ל ושותף באגוז הנפקות ופיננסים; נתי נתן, שותף באגוז הנפקות; חיים פייגלין, מנכ"ל ושותף, צמח-המרמן; עופר דסקלו, מייסד ובעלי, אמונטייז; אריק רוט, מנהל מערך האשראי בכלל ביטוח; אסף גרמן, מנהל מערך ההשקעות האלטרנטיביות במגדל (השניים חברים גם כשהם לא מפדלים); עודד שילה, מנהל תפעול בכלל ביטוח; יניב לחמי, מנהל פרוייקטים באופיסופט וישראל קריב, מנכ"ל ובעלי קריב פתרונות הרמה. מי שארגנה את הקבוצה ואף דאגה שכל המשתתפים ילבשו חולצות ממותגות, הייתה חברת אגוז הנפקות ופיננסים, בניהולו של זהר. ומדוע לא השתתפו נשים בכירות ברכיבה? זה מבחינתנו האתגר שלהם לפעם הבאה.

נציגי אגוז היו זקוקים במיוחד להפוגה הספורטיבית הזו, מאחר שבשבועיים האחרונים הם היו עסוקים וטרודים בין היתר, בתהליך המימון לעסקת שרונה, שנחתמה אתמול אחר הצהרים. במסגרת העסקה רכשה קבוצת הרכישה יונייטד שרונה את קרקע רשות השידור במתחם שרונה בתל-אביב מידי רשות מקרקעי ישראל, בעבור 1.3 מיליארד שקל.

שי זהר חיים פייגלין נתי נתן ועופר דסקלו/ צילום: עדי כהן
 שי זהר חיים פייגלין נתי נתן ועופר דסקלו/ צילום: עדי כהן

גאווה ירושלמית

מורטון מנדל, יו"ר קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ופרופ' יהודה ריינהרץ, נשיא קרן מנדל, הניחו אתמול את אבן-הפינה לבניין החדש של קרן מנדל-ישראל בירושלים, שייבנה בהמשך בהיקף השקעה של כ-30 מיליון דולר.

האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין; ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת; זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת; ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים ומכובדים רבים אחרים.

מורט מנדל ראובן ריבלין ניר ברקת וזאב אלקין/ צילום:סיון פרג'
 מורט מנדל ראובן ריבלין ניר ברקת וזאב אלקין/ צילום:סיון פרג'