סעודיה תשקיע הון עתק במיזם החלליות השאפתני של וירג'ין

קרן ההשקעות הציבורית של סעודיה הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות להשקעה של כמיליארד דולר בחברת ייצור החלליות וירג'ין גלקטיק ■ כל הפרטים בוידאו

בחודש האחרון הספקנו לדווח לכם על מספר מיזמי ענק שמקדם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אל סעוד במטרה להיפטר מהתלות בנפט, ביניהם הקמת מתחמי תיירות יוקרה על פני 50 איים המצויים בשטח הסעודי, והתוכנית השאפתנית של הקמת 'עיר העתיד' - הכוללת אזור תעשייה ועסקים לחופי הים האדום עם מיטב החידושים הטכנולוגים פורצי הדרך שיש לתקופתנו להציע.

כעת מכוון בן סלמאן את פניו למעלה אל החלל האינסופי. קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית וקבוצת וירג'ין גלקטיק חתמו על מזכר הבנות לא מחייב לשותפות, במסגרתו קרן ההשקעות תשקיע כמיליארד דולר בחברת ייצור החלליות וירג'ין גלקטיק ווירג'ין אורביט, עם אפשרות להשקעה נוספת, עתידית, בהיקף של כ-480 מיליון דולר לפיתוח שירותי חלל.

לדברי מוחמד בן סלמאן, "השותפות עם קבוצת וירג'ין משקפת את הצעדים המשמעותיים שהממלכה מבצעת כל זאת מתוך החזון לכלכלה מבוססת ידע. פניה של ערב הסעודית בכוון החדשנות, כפי שניתן לראות גם ביוזמת ההשקעה העתידית עליה הוסכם השבוע".

ואיך כל זה קשור אלינו? ובכן לוירג'ין גלקטיק יש נציגות בישראל בשם גלקטיק דרימליינס ואלירון ירון, מנכ"ל הנציגות מספר שלהערכתו עד שנת 2023 תייר החלל הישראלי הראשון יטוס לחלל בחללית הפרטית של וירג'ין גלקטיק, ואחריו יטוסו לחלל עוד ישראלים רבים. תוך שנים לא רבות טיסה פרטית לחלל תהיה אטרקציה פופולרית ביותר במאיון העליון של ישראל".