מיני-מבחן למרצדס E350e פלאג-אין: ייצוגית וסביבתית

גרסת הפלאג-אין החדשה של המרצדס E קלאס היא חזקה, מאובזרת וזולה יותר מאחיותיה לסדרה ומזנקת בסולם התמורה לכסף

אם למישהו נדמה לאחרונה שאנחנו מקדישים כאן לאחרונה הרבה מקום למבחן של כלי רכב היברידיים-נטענים (פלאג-אין), הוא לא טועה. הטבת המס הנדיבה, שמוענקת לכלי רכב כאלה בישראל במסגרת "המס הירוק" (20% מס קניה בלבד), מנערת כיום באופן יסודי את כל פלח הפרימיום ושואבת אליה מכירות כמו מערבולת ענקית וזו כנראה רק ההתחלה.

קשה להתווכח עם ההיגיון הכלכלי מאחורי התופעה. קחו, למשל, את גרסת ה-350e פלאג-אין החדשה של המרצדס E קלאס. גרסת הבנזין הבסיסית של ה-E, שנמכרה עד כה בארץ הייתה ה-E200, שמצוידת במנוע 184 כ"ס ומציעה ביצועים צנועים (7.7 שניות ל-100) ואבזור די תקני לפלח במחיר של 465 אלף שקל.

הפלאג-אין 350 החדשה מגיעה עם 286 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, אבזור תקני שופע, תצרוכת דלק מוצהרת של של 47 ק"מ לליטר ופליטה מזערית. כל זה ב-450 אלף שקל, בעוד שבאירופה היא יקרה יותר מה-E200 בכ-15 אלף אירו.

חיצונית, זו E קלאס תקנית. יש פתח נוסף לחיבור כבל הטענה לרשת החשמל וצבע מטאלי כחלחל של בוכנות הבלמים. פרט לכך זה אותו עיצוב סולידי, חלקלק ואתלטי של הסדרה החדשה, שמעניק ייצוגיות לקהל המסורתי והמבוגר של ה-E לדורותיה, לצד קרדיט-רחוב לא מבוטל לנהגים צעירים.

גם בתא הנוסעים אין הרבה חידושים. אחרי שנים ארוכות של מראה כבד ושמרני למדו מעצבי הפנים של מרצדס לייצר מראה פרימיום אופנתי קליל, עם דיפוני עץ מרהיבים, משטחים יוקרתיים למגע, מתגי מתכת וגימור מושלם. רשימת האבזור התקני כוללת את מערך הבידור והבטיחות העדכני של הסדרה, כולל היגוי סמי-אוטונומי על כביש המהיר, לצד מתלי אוויר עם מערכת שליטה דינמית על תנודות הגוף, מושבים חשמליים מתקדמים ועוד. התא מציע שפע מרחב לשלושה מאחור, והמהנדסים הצליחו אפילו לשמור על נפח של 450 ליטר בתא המטען, למרות התקנת סוללה מאסיבית.

מערכת ההנעה כוללת מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 211 כ"ס ומנוע חשמלי, שמייצרים כאמור 286 כ"ס. יש גם בורר מצבי נהיגה דינמי, שהשם הראוי לו הוא "מתג מצפוני". אתה יכול להטעין את הסוללה במלואה בבית, לבחור במצב החסכוני ולשלב אותו עם מצב "הנעה היברידית". כעת אתה יכול לנסוע כל ימיך לעבודה ובחזרה בצורה חרישית וחלקה, כמעט מבלי להפעיל את מנוע הבנזין ולפלוט זיהום, לבקר בתחנת הדלק פעם בשלושה חודשים ולקבל את אות "יקיר העצים והציפורים".

אבל אם תתהה פעם אחת היכן מסתתרים הסוסים המובטחים, תצטרך רק להסיט את בורר המצפון למצב "ספורט פלוס". במצב הזה התאוצות הופכות להיות כמעט אלימות וכך גם צריכת הדלק. ברוב מצבי הנהיגה היום-יומיים, שכוללים גם עליות ומזגן בפקקים, מושגת פשרה בין שני המצבים שמנוהלת על ידי המחשב.

גילינו שתוכנת המערכת עדיין לא לגמרי מהוקצעת, ותחת רגל הססנית או הפעלה תכופה של הבלמים אפשר להבחין בטלטלות מסוימות בעת המעבר בין הכוח החשמלי למנוע הבנזין וחוזר חלילה. גם צליל מנוע הבנזין, שנכנס לעתים לפעולה בפתאומיות, הוא די מחוספס. אבל בסך הכל העבודה מתבצעת.

מצב "ספורט" גם מחדד את ההיגוי, שמרגיש קצת מעורפל במצב הרגיל, ומהדק את תגובת המתלים, אם כי זו עדיין לא תחושה ספורטיבית. ייתכן שחבילת ה-AMG (תוספת של 25 אלף שקל), תחדד את העסק. נוחות הנסיעה טובה, גם על אספלט עירוני רעוע, ושיוט על הכביש המהיר הוא משימה נטולת מאמץ.

אז מה היה לנו? מרצדס סלון ייצוגית ומאובזרת שמגיעה עם הטבת מס רצינית מהמדינה, מבודדת את בעליה מהסביבה החיצונית ואפילו ממזערת את צריכת הדלק והפליטה. אז נכון, בישראל אלה מעניינים את הלקוחות הטיפוסיים בפלח היוקרה פחות מהצבע של המאפרות. אבל את משוואת התמורה לכסף כולם יודעים לקרוא ולהבין.