תרזה מיי לנתניהו: בריטניה מחויבת להסכם הגרעין

מיי אמרה כי היא מודעת לעמדתו של נתניהו ביחס לאיראן אך למרות זאת בריטניה דבקה בהסכם הגרעין

ראש המממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי / צילום: Neil Hall, רויטרס
ראש המממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי / צילום: Neil Hall, רויטרס

הסתיימה פגישת ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי וראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח הדברים בירכה מיי את נתניהו על בואו לציון אירועי 100 שנים להצהרת בלפור. היא התייחסה לנושא הפלסטיני ואמרה שבריטניה מחויבת לפתרון 2 המדינות, השגת שלום ובטחון ושבריטניה ממשיכה להתנגד למדיניות ההתנחלויות של ישראל.

בפתח הדברים מיי ציינה שבריטניה גאה בתפקיד שהיא מילאה בהיסטוריה של הקמת מדינת ישראל. היחסים בין בריטניה לישראל התפתחו מאוד בתחום הסחר, מדע ובנושאים צבא ובטחון.

בנוסף אמרה ״כאשר אנחנו מציינים את הצהרת בלפור אנחנו מודעים לרגישויות ולנושאים הנוספים שזה מעלה. בריטיניה ממשיכה להיות מחויבת לפתרון שתי המדינות ורוצה לראות התקדמות בתהליך השלום במזרח התיכון. נדבר גם על המחסומים והקשיים בבניית ההתנחלויות. נדבר על נושאים איזורים אחרים, כמו איראן והסכם הגרעין אליו בריטניה מחויבת״.

נתניהו הודה למיי על האירוח וציין שהקשר בין המדינות חזק מתמיד, הן ביחסי סחר וסייבר ושיתופי-פעולה מודיעיניים. נתניהו ציין ש״100 שנים אחרי הצהרת בלפור הפלסטינים צריכים להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה״.

בנושא האיראני אמר נתניהו למיי: "היעד שהצבתי לעצמי הוא לא לשמר את העסקה או לבטל את העסקה, אלא לשפר את העסקה ולתקן את הכשלים שבה, ואני חושב שאלה שרוצים לשמר את העסקה צריכים לשתף פעולה בתיקון כשליה. יש לי כמה רעיונות קונקרטיים שאני מצפה לדון בהם איתך".