כחלון: "סוף לעידן שהקבלנים מנהלים את הביקושים וההיצעים"

כחלון בטקס חתימת הסכם-גג במגדל-העמק: "כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום - המשבר ייפתר"

משה כחלון / צילום: דוברות מגדל העמק
משה כחלון / צילום: דוברות מגדל העמק

הסכם-גג נוסף נחתם בין המדינה לבין רשות מקומית. משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית מגדל-העמק חתמו היום (ב') על הסכם-גג ביישוב. ההסכם נחתם במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מדובר בהסכם-גג המתייחס לשיווק 5,674 יחידות דיור חדשות במגדל-העמק עד סוף שנת 2019. באם הרשות המקומית תאשר הקלת 'שבס', יגדל מספר יחידות הדיור ל-7,183 יחידות דיור בסך-הכול. הסכם-הגג כולל במקביל גם שטחי מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים שונים.

הסכם-הגג צפוי להכפיל את שטחה של מגדל-העמק ואת מספר התושבים ולהגדיל בהתאם גם את מוסדות הציבור בהם בתי כנסת, בתי ספר, גנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכמיליארד שקל, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-750 מיליון שקל, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-150 מיליון שקל ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ-75 מיליון שקל.

"כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר", כך אמר שר האוצר משה כחלון בטקס החתימה על הסכם-הגג, "תוכנית 'מחיר למשתכן' שמה סוף לעידן שיזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התוכנית. קרקעות המדינה הן לא קולה, הן משאב של הציבור".

 

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר: "מדובר בהסכם-גג משמעותי בעל חשיבות רבה לפיתוחה של העיר מגדל-העמק. אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי-גג, וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל".

ראש עיריית מגדל-העמק אלי ברדה הוסיף: "זהו רגע היסטורי למגדל-העמק הנמצאת בתנופה גדולה וממריאה למימוש 'הסכם-גג' לבניית אלפי יחידות דיור לאחר הרחבת גבולות העיר והכנת תוכנית מתאר כוללנית לצד שתי תוכניות גדולות לבניית 6,000 יחידות דיור ברחבי העיר. המשימה הבאה שלנו היא לקדם תוכנית להתחדשות עירונית כוללת למרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות".