בישראל מפטרלים כלי רכב אוטומטיים למחצה ליד חלק מגבולות המדינה. צבא ארה"ב שוקד על פיתוח משאיות שמסוגלות להסיע את עצמן בשיירה. בתערוכת נשק באוגוסט הציגה רוסיה לראווה את נרחטה (Nerekhta), טנק זעיר שמסוגל גם לירות במכונת ירייה וגם לנסוע בכוחות עצמו. כלי רכב רובוטיים משתלבים בהדרגה בצבאות העולם.

 במשך שנים יכלו אנשי חיל הרגלים רק לצפות מהצד בטרנספורמציה שעברו קרבות האוויר הודות להשקת הרחפנים. מערכות כגון המטוס ריפר (Reaper) מתוצרת General Atomics Aeronautical Systems, הפועלת מסאן דייגו, הפכו לחלק שגרתי מהלוחמה בעיראק ובאפגניסטן. מערכות אלה סייעו לחייל האוויר לבצע משימות ממושכות יותר וחופשיות מבעיות כגון עייפות, ואף שמרו על חייהם ושלומם של הטייסים. כעת מתחילים גם חיילות הקרקע ליהנות מכמה יתרונות דומים.

ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות שאימצו מערכות מבוססות קרקע, ממש כפי שאימצה את השימוש ברחפנים באוויר. צה"ל פרס רכב קרקעי לא מאויש לאורך חלק מגבולות המדינה כדי לזהות סימני חדירה אפשרית ולהרחיק את החיילים מכדורי צלפים מעבר לגבול. העיצוב הראשוני היה מבוסס על רכב השטח בעל ארבע הגלגלים האוסטרלי Tomcar, שמצויד בכמה מצלמות וחיישנים. ברכב הותקנו מצלמות שסיפקו תצוגה של 360 מעלות למפעילים שהיו ממוקמים בריחוק משדה הפעולה של הרכב.

המהלך הבא עבור צבא ארה"ב הוא מערכת שאותה מכנה הצבא Wingman. הצבא מתכנן להציג תוך שלוש שנים גרסה לא מאוישת של הרכב הרב תכליתי שנמצא בשימוש צבאי נרחב. גרסה זו תהיה מצוידת בנשק שממנו ניתן יהיה לבצע ירי באמצעות שליטה מרחוק. המערכת תעבור ניסויים מחמירים במטווח כדי להשוות בין ביצועיה לבין ביצועים אנושיים. המטרה היא שביצועי המערכת יהיו בעשירון העליון מבחינת הביצועים.

הביקוש הרב בקרב הכוחות המזוינים בעולם ממריץ גם את יצרנית הנשק האירופית BAE Systems לנער את האבק מאבטיפוס טנק "האביר השחור" (Black Knight) שלה, שהושק לראשונה ב-2006. הטנק הופעל מרחוק בידי אנשים שישבו בכלי רכב משוריין אחר. בשנה הבאה רוצה BAE להציג את פעולותיו האוטונומיות של הטנק. הטנק, המצויד בתותח 30 מ"מ, מסוגל להגיע למהירות של כ-77 קמ"ש.