ההקלטות נחשפות: קרב ההישרדות של דרעי בש"ס

בעוד מפלגתו צונחת בסקרים, שר הפנים נאבק על מקומו במפלגה במקביל לחקירותיו במשטרה ■ הקלטות משיחה שניהל עם בנו של ראש מועצת חכמי התורה חושפות שהוא מאמין שהוא מתמודד עם נסיונות הדחה: "אין להם מחסומים"

אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

אלה ימים קשים ומרים לאריה דרעי: כלפי חוץ יושב ראש ש"ס ממשיך כרגיל למרות החקירות, אולם בחדרי חדרים הוא מנהל קרב הישרדות של ממש על מעמדו במפלגה מול איומים מבית. את רמת המצוקה בה הוא נמצא ניתן להבין משיחת הטלפון שניהל עם יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן - אותה הקליט ללא ידיעת דרעי.

דרעי זעם על כהן בעקבות פסגה נדירה שקיים נשיא מועצת חכמי התורה עם הרבה שלמה עמאר, הנחשב לדמות עצמאית. כלפי חוץ דרעי מברך על האחדות, ולא מזמן השניים אף רקדו יחד בחתונה, אולם בשיחה הפרטית הוא רותח. "אמרתי לך כבר 50 פעם - אני לא טיפש", הוא מצהיר. "אני יודע כמה עמאר יכול להוסיף לנו, אבל אני גם יודע שבאותו יום אני סגרתי את ש"ס - כיוון שעמאר רוצה לשלוט".

"משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט", ממשיך דרעי. "הוא צריך את הכוח - מה שאביך בורח ממנו, הוא הפוך - חייב כל היום להיות בכותרות ולהיות מעורב בכל דבר. תסתכל פעם מי מסביבו, תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אמיתי אחד שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים", הוא מטיח. הוא אמנם מוסיף כי "מכל האנשים שאני מסתכל עליהם, הוא הכי מתאים להיות יו"ר תנועת ש"ס - אז צריך להחליט אם רוצים לתת לו כזה דבר".

כשכהן לא מגיב, עולה דרעי רמה. "אם תיתן להם אצבע הכי קטנה, הם ייקחו לך את כל היד", הוא מתריע. "הם הרבה יותר מתוחכמים, אין להם מחסומים ושום גבולות בעולם. הוא ישקר אותך מפה ועד להודעה חדשה - הוא אלוף העולם, זה המקצוע שלו והוא מצליח לסובב את כולם".

לא רק הרב עמאר על הכוונת: בשיחת הטלפון דרעי מרגיש חופשי להאשים את חבר הכנסת יעקב מרגי בניסיון לחתור תחתיו ולהדיחו מראשות ש"ס, תוך שימוש בחקירה. "בשבועיים שלושה האחרונים יהודה אבידן אומר שניסים ומרגי התחננו בפניו: 'אנחנו נביא לך את יעקב כהן הביתה ותשמע ממנו באופן הברור ביותר- בוא תהיה איתנו בחזית תעמוד איתנו ביחד. זה סגור, זה סופי, אריה דרעי חתם עסקת טיעון עם הפרקליטות ועוד חודש הוא עוזב. מרגי הוא יהיה השר במקומו, כיוון שמרגי הוא איש אמונו של עמאר והחכם שלום ויעקב כהן איתנו בעניין'. אומרים שטויות! אבל זה מציאות", זעם.

בעבר, מעמדו של דרעי במפלגה היה מבוסס והוא שלט במועצת חכמי התורה ללא צורך בתחנונים טלפוניים - אולם כעת לא רק ששיחת הטלפון הזו לא הועילה למעמדו, אלא היא אף הוקלטה והופצה ליריביו.