א-ג-דו: מי הגיעו למסיבת פתיחת העונה של רשת קלאב מד?

וגם: מה הצהיר נשיא "אוניברסיטת ההמונים", היזם שי רשף, בפני האפיפיור?

אמריקה 1 - משקיעים בקשר שבין שתי המדינות גם בכנס השקעות

"עם כניסת טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב לפני שנה ומאז מינויי לשגריר ארה"ב בישראל מערכת היחסים מעולם לא הייתה חזקה ויציבה יותר" - כך מסר בשבוע שעבר דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, בכנס ההשקעות השנתי Global Investment Insights, אותו אירחו אלעד בנבג'י, מנכ"ל אקסלנס ברוקראז', ויגאל מרכוס, דירקטור ב-Alliance Bernstein ישראל. הכנס התקיים במלון דן בתל-אביב בשיתוף "גלובס".

מלבד פרידמן הגיעו לכנס בכירים ובכירות משוק ההון, בהם: ברק בנסקי, מנהל השקעות ראשי במיטב דש; לימור דנש, מנהלת השקעות ראשית בכלל עמיתים; תמיר פרדר, סמנכ"ל השקעות בפסגות גמל ופנסיה; יאן הגלמייר, מנכ"ל Sanford.Bernstein C אירופה; אלן אייסנמן, סמנכ"ל תפעול ראשי ב-Alliance Bernstein; ואחרים. בתוכנית: ניתוחים כלכליים ופרשנויות, פרי מחלקת האנליזה של Bernstein.

הכנס נפתח בהצהרה של בנבג'י על מהפכה צרכנית בשוק ההון המשלבת בין מערכת מסחר ברמה גבוהה לבין מחיר נמוך. הוא המשיך ועסק בסיכונים ובסיכוים שבשווקים מתעוררים, בעליה בשערי הריבית ובאסטרטגיית השקעה בארה"ב.

כאמור, את ההבהרה בנוגע למערכת היחסים בין ישראל לבין ארה"ב העניק השגריר פרידמן, שמונה לשגריר ארה"ב בישראל כשעה לאחר השבעתו של טראמפ לנשיא (לפני שנה בדיוק). פרידמן הבהיר גם כי המינוי לתפקיד הוא מבחינתו בגדר "הגשמת חלום מקצועי ואישי".

אלן אייסנמן, דייויד פרידמן, אלעד בנבג'י ויגאל מרכוס/ צילום: איל יצהר
 אלן אייסנמן, דייויד פרידמן, אלעד בנבג'י ויגאל מרכוס/ צילום: איל יצהר

אמריקה 2 - הנספח הכלכלי מבחין בין ישראל לבין יפן

ועוד בענייני יחסי ישראל-ארה"ב - השבוע ערכה פירמת ראיית החשבון BDO בשיתוף השגרירות האמריקאית, כנס בנושא ההתקשרויות עם הממשל האמריקאי.

גרג בריסקו, הנספח הכלכלי הבכיר בשגרירות ארה"ב בישראל סקר במקום את היחסים הכלכליים הנוכחיים שבין שתי המדינות.

בריסקו דאג להבהיר לקהל שבדרך כלל הוא זוכה להציג את הסקירה בפני אמריקאים ולא בפני ישראלים. לכן, למרות שהוא לא בטוח שתהיה הסכמה בנוגע לנתונים, הוא משוכנע שכבר יהיה מי שידאג לתקן אותו.

"לפני שהגעתי לישראל הוצבתי ביפן", הוא סיפר לנוכחים, "אתם יכולים רק לנחש באיזה הבדל נתקלתי כשהגעתי לישראל בה כולם אומרים לך בדיוק נמרץ מה הם חושבים". לדבריו, מבחינתו מדובר היה דווקא ב"שינוי מרענן".

האזינו התרשמו ואולי גם העזו להביע דעה: עודד רוז, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה; יגאל טולדנו, שותף מנהל בחברת הייעוץ של BDO; אילת יצחקי, שותפת מיסים עקיפים ב-BDO; תומר ניצן, ראש דסק ישראל ארה"ב ב-BDO ואחרים.

תומר ניצן, גרג בריסקו, אילת יצחקי ועודד רוז/ צילום: נתי חדד
 תומר ניצן, גרג בריסקו, אילת יצחקי ועודד רוז/ צילום: נתי חדד

קבלת-פנים צוננת

מי הגיעו למסיבת פתיחת העונה של רשת קלאב מד?

כבר הכנתם את חליפות הסקי והמגלשיים? הטמפרטורה בישראל אולי עדיין פושרת, אבל אמש (ב') כבר חגגה רשת קלאב מד את פתיחת עונת הסקי בגן האירועים "הגן האורבני בתל-אביב".

זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל, אירח במקום את הלן לה-גאל, שגרירת צרפת בישראל, ואת היידי קונקל, סמנכ"לית הרשת.

עוד הגיעו נציגי הקהילה העסקית המקומית חובבת הסקי: אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל; משה מרי, מנכ"ל נספרסו ומיכל קוגל, הסמנכ"לית; רונן סלם, סמנכ"ל סמסונג ישראל; ליאת ומשה מוליוב, בעלי אדידס ישראל; גאלה בנסימון, מנכ"לית קניון עזריאלי הוד-השרון, רינה טל מנכ"לית עזריאלי איילון; ואחרים.

עוד נמסר כי לאירוע הגיעו גם נציגי הטאלנטים של הערוצים המפוצלים - קשת ורשת, שהקפידו להתאים עצמם לעונה ולצינון היחסים, והשתדלו שלא להצטלם יחד.

היידי קונקל וזאב דהן / אלירן אביטל
 היידי קונקל וזאב דהן / אלירן אביטל

בקיוון הנכון

מה הצהיר נשיא "אוניברסיטת ההמונים" בפני האפיפיור?

היזם שי רשף, המוכר בעיקר כמייסד אוניברסיטת ההמונים המקוונת, הגיע בשבוע שעבר לרומא, ובתוך כך גם לקריית הוותיקן. אם לפני שבועות ספורים סיפרנו כאן על כך שהאפיפיור פרנציסקוס נפגש עם פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב ועם פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים, הרי שלקראת סוף השבוע הוא נפגש עם רשף, נשיא באוניברסיטת ההמונים, הודות לפעילותו לפתרון אתגרי ההשכלה הגבוהה בקרב פליטים. רשף עושה זאת באמצעות הנגשתם והענקתם של תארים אמריקאיים מוכרים, ללא שכר לימוד. היזם הישראלי הצהיר בפני האפיפיור כי בעיית הפליטים איננה רק בעיית זכויות אזרח ואפשר להסתכל עליה דווקא בצורה פרגמטית מתוך אינטרסים.

רשף, יש לציין, פועל בתחום יזמות וחינוך בארץ ובעולם בעשרים השנים האחרונות, ולדבריו כאלף מהסטודנטים שלומדים באוניברסיטה המקוונת שהקים הם פליטים.

האפיפיור פרנציסקוס ושי רשף/ צילום: לשכת העיתונות של הותיקן
 האפיפיור פרנציסקוס ושי רשף/ צילום: לשכת העיתונות של הותיקן