אחרי התרסקות המניה: מייסד סנאפצ'ט מחפש דרך חדשה

בעקבות הדוחות הכספיים המאכזבים של סנאפצ'ט, הודיע אוון שפיגל כי האפליקציה תעבור עיצוב מחדש כך שתהיה קלה יותר לשימוש

אוון שפיגל  Evan Spiegel / צילום: רויטרס
אוון שפיגל Evan Spiegel / צילום: רויטרס

אלה לא זמנים קלים לסנאפצ'ט, ואף פילטר חמוד של כלב - מהסוג שהאפליקציה החברתית כל-כך מזוהה איתו - לא יטשטש את זה. Snap , החברה שמאחורי האפליקציה, פרסמה אמש (ג') דוחות מאכזבים במיוחד לרבעון השלישי של השנה.

הכנסותיה של סנאפצ'ט עמדו על 208 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-235 מיליון. ההפסד הנקי צמח ל-443 מיליון דולר, יותר מפי שלושה מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם מספר המשתמשים הפעילים, 178 מיליון איש, היה נמוך מהתחזיות. בעקבות זאת צנחה המניה ביותר מ-18% בשעות שאחרי המסחר.

בשיחה עם משקיעים ניסה מנכ"ל ומייסד החברה, אוון שפיגל, להראות שיש ביכולתה להביא לשינוי המגמה. לדבריו, סנאפצ'ט, שכיום מזוהה בעיני רבים עם תמונות שנעלמות אחרי זמן קצוב ועם פילטרים יוצאי דופן - שתי תכונות שכעת זמינות גם באינסטגרם המתחרה - תעבור עיצוב מחדש.

לפי דיווח באתר Fortune, שפיגל רמז כי השינויים יתמקדו בשיפור התקשורת עם חבריו של המשתמש, וביכולתו לדעת באילו תכנים אחרים צופים בכל זמן נתון. פייסבוק (שמחזיקה באינסטגרם) וטוויטר הוזכרו כמקורות השראה. שפיגל לא ציין מתי השינויים ייכנסו לתוקף.

"דבר אחד ששמענו לאורך השנים הוא שסנאפצ'ט קשה להבנה או אינה נוחה לשימוש", אמר שפיגל בהצהרה שמסר בעקבות התוצאות העגומות. "הצוות שלנו עובד על עיבוד המשוב הזה. העיצוב מחדש של האפליקציה יהפוך אותה קלה יותר לשימוש".

נראה כי הממשק של סנאפצ'ט, שבעבר נחשב לכזה שמושך בני-נוער דווקא בגלל התזזיתיות והעומס הגרפי שלו, מכביד עליה בבואה לפנות לקהלים חדשים. כש-Snap יצאה להנפקה בבורסת ניו-יורק, שבה היא נסחרת מאז ינואר, היא אף צירפה למסמכיה מדריך מאויר שמסביר כיצד להשתמש בה.