ארגון המורים הכריז על שביתה בתיכונים ביום ראשון

הארגון הודיע על שביתה של יום אחד בבתי הספר העל-יסודיים, שתימשך אם יתפוצץ המו"מ עם משרדי האוצר והחינוך ביום ראשון ■ לפי הארגון, המהלך מגיע ברקע התבצרות עמדת האוצר, לפיה העלאת השכר תינתן בפועל למורים הצעירים על חשבון הוותיקים

רן ארז / צלם: ששון טירם
רן ארז / צלם: ששון טירם

ארגון המורים הודיע הבוקר (ו') כי ישבית את הלימודים ביום ראשון למשך יום אחד, בכל בתי הספר העל-יסודיים. ההחלטה מגיעה בעקבות מה שהארגון מגדיר כ"סחבת" בהתקדמות המשא-ומתן על הסכם השר בחינוך העל-יסודי. החלטה לגבי המשך צעדים תתקבל לאחר פגישה בין נציגי הארגון ואנשי משרדי האוצר והחינוך ביום ראשון ובהתאם לתוצאותיה.

מאידך, יו"ר הסתדרות המורים,יפה בן דויד, מבהירה כי הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם: "הסתדרות המורים הינה הארגון היציג של עובדי ההוראה במדינה לרבות עובדי ההוראה בחטיבות הביניים". בן דוד הוסיפה כי "עובדי ההוראה בחטיבות הביניים לא ימלאו את מקומם של עובדי ההוראה השובתים".

הרקע - העלאת שכר המורים

ביום רביעי הכריז ארז סכסוך עבודה במסיבת עיתונאים. לטענתו, זה תקופה ארוכה שארגון המורים דן עם משרד האוצר בהעלאת שכר המורים, אך האוצר מתבצר בעמדתו. לטענת ארז, המשרד הציע למורים מתחילים שכר קבוע של 8,000 שקל בחודש, אולם העלאת שכרם של הוותיקים - תהיה רק בתוספת של 60 שקל בחודש. כך, בפועל, התוספת למורים המתחילים תהיה על חשבון הוותיקים. המו"מ על הסכם חדש מתנהל מינואר השנה.

"המדינה צריכה להפסיק לטמון את ראשה בחול ולהשקיע בעתיד ההוראה, ובעתיד תלמידי ישראל", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז . "אנחנו לא ניתן לעשות איפה ואיפה בין הוותיקים לחדשים. לכולם מגיע תוספת שכר כדי שכולם יוכלו לדאוג גם למשפחות שלהם ולא רק לילדים אותם הם מלמדים".