דירה חדשה עם מרפסת וחניה: הריסה ובנייה בתל-אביב

"בחרנו לקדם פרויקט במסלול הריסה ובנייה, כי ראינו פרויקטים של תוספת בנייה שעושים לא רחוק מאיתנו, וזה נראה פרטץ'" ■ התחדשות עירונית: רחוב סמאטס 13, תל-אביב

התחדשות עירונית / סמאטס 13, תל אביב
התחדשות עירונית / סמאטס 13, תל אביב

סיפור בעלי הדירות:

"אנחנו מקדמים את התמ"א כבר תקופה. אני מקווה שזה יתקדם, והעירייה תאשר את תוכנית הרובעים", כך אומר דייר בבניין, "אנחנו בחרנו לקדם פרויקט במסלול הריסה ובנייה, כי ראינו פרויקטים של תוספת בנייה שעושים לא רחוק מאיתנו, וזה נראה פרטץ'. הבעיה היא שכל פעם יש משהו אחר שמעכב את התוכניות האלה: פעם יש תיקונים חדשים, ופעם מכבי האש לא רוצים לאשר. הכי חשוב להיות אופטימיים, וחשוב למי שמקדם פרויקט כזה שייקח גם עורך דין טוב שמכיר התחום וגם חברה עם ניסיון. צריך להיזהר משרלטנים, ויש כאלה לא מעט".

התמורה ליזם:

הבניין הישן ייהרס, ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 16 דירות, מתוכן יוכל היזם למכור 8 דירות. שטחי הדירות החדשות ינוע בין 90 מ"ר ל-120 מ"ר בתוספת מרפסות שמש בשטח 12 מ"ר. לכל דירה תוצמד חניה תת-קרקעית, ולחלק מהדירות יוצמד מחסן.

התמורה לבעלי הדירות:

בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש הכולל מעלית וחניון תת-קרקעי בן שתי קומות. הדירות החדשות יהיו גדולות בשטחן בכ-20 מ"ר לעומת שטח דירתם כיום. לדירות תהיה מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר. עם קבלת היתר הבנייה הדיירים יפנו את דירותיהם הישנות, והחברה תישא בעלויות ההובלה של הדיירים ובדמי שכירות לכל דייר למשך כל תקופת הבנייה.

חניה:

כיום אין חניות בבניין. בבניין החדש ייבנו שתי קומות של חניון תת-קרקעי, ולכל דירה בבניין תוצמד חניה אחת.

לו"ז:

100% מבעלי הזכויות חתמו על ההסכם. הוועדה המקומית אישרה את הפרויקט במאי 2017 וכעת משלימה החברה אישורים אחרונים לצורך קבלת היתר הבנייה. היתר בנייה צפוי להתקבל מיד עם אישור תוכנית הרובעים בתל-אביב והבנייה צפויה להתחיל חודשיים לאחר מכן. משך הבנייה הצפוי הוא 27 חודשים.

מיקום מדויק: שדרות סמאטס 13 בצפון הישן של תל-אביב

המצב הקיים: בניין ישן בן שלוש קומות מעל קומת עמודים ובו 7 דירות בשטח של בין 85 מ"ר ל-100 מ"ר. בבניין אין מעלית ואין חניות.

היזם: קבוצת יושפה יקר

עו"ד היזם: משרד זיו גורמן ושות'

אדריכל: אדר סקר