מחפשים השקעות בהיי-טק? תעיפו מבט למזרח

מי שפספס את הזינוק במניות של אפל ופייסבוק עשוי למצוא את התשובה באסיה ■ האם מניות הטכנולוגיה במזרח הרחוק זולות, מה יהיו הבשורות בדוחות טנסנט, ומה קרה בהנפקה של China Literature?

המטה של טנסנט, מפתחת אפליקציית WeChat. הרווח גדל ב־40% / צילום: רויטרס, Bobby Yip
המטה של טנסנט, מפתחת אפליקציית WeChat. הרווח גדל ב־40% / צילום: רויטרס, Bobby Yip

מניות הטכנולוגיה האסיאניות רושמות השנה ביצועים מופלאים שמותירים מאחור את מדד הייחוס נאסד"ק, את אמזון ואת אפל, למרות הביצועים המעולים של כל השלושה.

למרות זאת, נראה שמניות הטכנולוגיה האסיאניות נסחרות מתחת לשוויין האמיתי בהשוואה למקבילותיהן האמריקאיות.

מדד MSCI AC Asia Pacific Information Technology Index, המורכב ממניות ב-12 מדינות - החל בפקיסטן וכלה ביפן - העפיל מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר ב-56% - ההישג המרשים ביותר מאז התאושש מהמשבר הפיננסי העולמי ב-2009.

אך על בסיס מכפיל רווח עתידי - אומדן נפוץ לשווי מניות - סיים מדד אסיה את החודש שעבר ב-15.9. לצורך ההשוואה, עמד מכפיל הרווח של מדד MSCI לחברות אמריקאיות על 19.6. זה לא מפתיע מכיוון שבחמש השנים האחרונות היו מכפילי הרווח של חברות טכנולוגיה אסיאניות נמוכים יותר משל מקבילותיהן בארה"ב.

מכפיל הרווח החזוי של טנסנט
 מכפיל הרווח החזוי של טנסנט

האטה בסין

מגזר הטכנולוגיה האסיאני מתמודד עם האטה כלכלית בסין, וזוהי אחת הסיבות לכך שמניות הטכנולוגיה האסיאניות נראות זולות, לדברי גילרמו פליצ'ס, מנהל השקעות ב-PNB Paribas Asset Management.

אך למרות שבעבר היו אומדני השווי של מניות הטכנולוגיה האסיאניות גבוהים ביחס למניות ממגזרים אחרים באזור, "אנו עדים לעלייה נמשכת של הרווחים", אמרה קלייר טנג, מנכ"לית J.P. Morgan Private Bank באסיה.

חלק מהמשקיעים מעריכים שחברת האינטרנט הסינית טנסנט הולדינגס נסחרת במחיר נמוך משוויה האמיתי, למרות שמחיר המניה הנסחרת בהונג קונג הוכפל השנה, והתפיח את שווי השוק של החברה לכ-470 מיליארד דולר. המרחק בין טנסנט הולדינגס לאמזון ופייסבוק התכווץ כעת ל-75 מיליארד דולר בלבד.

קווין טאם, אנליסט ב-Core Pacific Yamaichi, שפועל מהעיר שנזן ועוקב אחר החברה, אמר שאומדן השווי של פעילויות מחשוב הענן והתשלום של טנסנט נמוך משוויין האמיתי. ברבעון השני כמעט שולשה הכנסתן המשותפת של שתי החטיבות לעומת אשתקד, ודוח הרבעון השלישי יתפרסם השבוע.

מכפיל הרווח החזוי של סמסונג
 מכפיל הרווח החזוי של סמסונג

טנסנט תזנק?

הערכת שווי נאותה של פעילויות אלה תקפיץ את מניית טנסנט ב-10%, לדברי טאם. מניית טנסנט נסחרת במכפיל של 50 על הרווח הצפוי השנה - הרמה הגבוה ביותר מתחילת 2014, לדברי ספקית הנתונים FactSet. אך לאחרונה גדל הרווח למניה של טנסנט ב-40% לפחות, ומכפיל רווח כזה אינו הגיוני. מניית טנסנט היא אחד ממנועי הצמיחה שהקפיצו את המדד העיקרי בהונג קונג, הנג סנג, ב-31% מתחילת השנה.

טנסנט היא החברה-האם של אפליקציית המסרים WeChat, פורטל האינטרנט QQ.com ומפעילת הספרייה האינטרנטית China Literature, שמנייתה נסקה ב-86% לאחר יציאתה לבורסת הונג קונג ביום ד' שעבר, והגדילה את שווי החברה ליותר מ-12 מיליארד דולר.

מניית סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית, הזוכה - בדומה למניית טנסנט - לשקלול כבד במדד MSCI AC Asia Pacific Information Technology, זינקה מתחילת השנה ב-56%, לאחר קפיצה של 43% ב-2016.

אך למרות הצמיחה החזקה ברווחים בשנה הנוכחית, עומד מכפיל הרווח של סמסונג ל-2017 על 9.6 בלבד, לדברי FactSet. מתחילת 2012 היה מכפיל הרווח העתידי נמוך מ-10 רוב הזמן. לצורך ההשוואה, מכפיל הרווח העתידי של אפל נע בעשר השנים האחרונות בטווח של 13-17.