חברת הכשרת היישוב, בשליטת עופר נמרודי, מעמידה למכירה מגרש ברחוב התחייה 14, הסמוך לאיצטדיון בלומפילד ביפו. המגרש, בן 6.7 דונם, נמצא בבעלות הכשרת היישוב (75%) ובעלים פרטיים (25%), מיועד לתעשייה, ועומד עליו בניין בן 3 קומות, בשטח 8,400 מ"ר, המושכר לשוכרים שונים ושימושים שונים תמורת 50 שקל בממוצע למ"ר. המגרש מוצע למכירה במלואו במחיר מינימום של 180 מיליון שקל בתוספת מע"מ. מחר (ב') אמורה הכשרת היישוב לקיים סיור במקום לחברות המתעניינות ברכישת המגרש.

הכשרת היישוב קידמה על המגרש תוכנית בנין עיר חדשה, שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב בשנת 2015 והומלצה להפקדה בוועדה המחוזית. על פי התוכנית, על המגרש ניתן יהיה להקים מבנה בן 7.5 קומות בעירוב שימושים, הכולל 220 יחידות דיור, ועוד שטחי מסחר ותעסוקה בקומות התחתונות, ובסך הכל 28 אלף מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות. עוד כוללת התוכנית חניון תת קרקעי. שטחן הממוצע של הדירות המתוכננות עומד על 80 מ"ר, וחלקן מיועדות להשכרה.

"המגרש מחבר בין ציר שלבים ושדרות ירושלים, והעובדה שחלק מהדירות מיועדות להשכרה היא יתרון, בגלל הקרבה של המגרש למכללה האקדמית יפו", אומר סמנכ"ל פיתוח וניהול נכסי בהכשרת היישוב, אלכס מריאש. "קיבלנו את בקשת השותפים שלנו למכור את המגרש בשלמותו על מנת לקבל עליו תמורה מקסימלית. בניגוד למגרש לא מתוכנן שהרוכש צריך לשאת בעלויות מימון עד לאישור תוכנית סופית על המגרש, מדובר במגרש שיש עליו נכס מניב, עד לאישורה הסופית של התוכנית שהכשרת היישוב קידמה עליו".

הצעות לרכישת המגרש ניתן להציע עד ה-27 בנובמבר, ועל המכירה אמונים עו"ד יהודה וישניצקי ממשרד אטיאס, גראור, וישניצקי, ענבר, חכים, ושות', ועו"ד רונן יניב, ממשרד יניב ושות'.

הכשרת היישוב מחזיקה בעתודות קרקע נוספות בתחומי תל-אביב, כגון הקרקע של בית מעריב, עליה מקודמת תוכנית למגדל בן 60 קומות המשלב משרדים ומלונאות. הוועדה המחוזית המליצה על הפקדת התוכנית בכפוף לאישור רשות שדות התעופה, והכשרת היישוב מגייסת כעת מומחי תעופה ישראליים ובינלאומיים על מנת לקבל את הסכמת הרשות.

החברה מחזיקה גם ב-65% מבית קלקא בציר מנחם בגין. על המגרש הומלצה להפקדה תוכנית להקמת מגדל בן 42 קומות המשלב משרדים עם מגורים. בהכשרת היישוב שוקלים לפנות לגורמי התכנון בוועדה המקומית ולבקש להגדיל את זכויות הבנייה בשל התוכניות שקודמו בשנים האחרונות במע"ר הצפוני, שבהן זכויות הבנייה הן גדולות יותר, ומגיעות לגבהים של 80 קומות.

בנוסף לכך, החברה מקדמת מספר פרויקטים להתחדשות עירונית בתחומי תל-אביב. הבשל בהם הוא פרויקט תמ"א 38 ברחוב שלומציון המלכה 5,7, בו קיימות 33 דירות, שם החברה הגישה בקשה להיתר בנייה להריסת הבניינים הישנים והקמת בניין אחד חדש בן 55 דירות.