קולפלנט מגייסת הון גם ממיטב דש ומאביו של טדי שגיא

עמי שגיא, מבעלי השליטה, ישקיע בחברה כ-3.7 מיליון שקל, כך שבתוך חודשיים הגיע היקף ההשקעה בחברה ל-26 מיליון שקל

השקעה שלישית בחודשיים בחברת קולפלנט  , המפיקה קולגן אנושי בצמח הטבק: לאחר הודעות על גיוס הון מקרן אלפא קפיטל בשליטת מרטין שלאף, ובסוף השבוע גם ממיטב דש, הודיעה אתמול קולפלנט כי עמי שגיא, מבעלי השליטה בחברה ואביו של המיליארדר טדי שגיא, ישקיע 3.72 מיליון שקל נוספים בחברה, וכך יגיע היקף ההשקעה בקולפלנט לכ-26 מיליון שקל תוך כחודשיים.

בעקבות ההודעה עולה היום (ב') מניית קולפלנט 5%, לאחר עלייה של 13% אתמול, והיא משלימה עלייה של 57% מאז ההכרזה על השקעת החברה של שלאף, שנחשפה ב"גלובס" בתחילת ספטמבר. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 90 מיליון שקל.

המניות מוקצות לפי מחיר של 0.4 שקל למניה, דיסקאונט של 14% על מחיר המניה היום, וכן כוללת ההקצאה אופציות, כך שלאחר הקצאת המניות בלבד יעלה חלקו של שגיא בחברה מכ-5% כיום לכ-10%. אם ימומשו האופציות יהיה חלקו בחברה 14.7%.

האופציות ניתנות ללא תמורה, והן אופציות לרכישת ADR, איגרת מעקב אחר מניות קולפלנט, אשר נסחרת בארה"ב. מחיר המימוש שלהן עומד על 40 דולר ל-ADR, לעומת 7.7 דולרים היום במסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, כך שהאופציות רחוקות מן הכסף. אולם, הן מקנות תנאים מיוחדים, כמו השתתפות בדיבידנדים, הגנה מפני דילול והשתתפות בהנפקת זכויות.

ההקצאה למיטב דש, בהיקף של 4.76 מיליון שקל, שעליה הוכרז בשבוע שעבר, בוצעה בתנאים דומים, כולל האופציות המיוחדות. בית ההשקעות מחזיק 8.2%, ובמימוש מלא יחזיק מיטב דש 18.9% מההון.

קולפלנט מפתחת מוצרים על בסיס קולגן אנושי המופק, כאמור, בעלי טבק. לחברה שני מוצרים מסחריים - מוצר לטיפול בפגיעות בגידים, המשווק על-ידי חברת הספורט המובילה ארטרקס, ומוצר לטיפול בפצעים, המשווק באופן עצמאי על-ידי קולפלנט ומפיצים מקומיים באירופה. המוצרים נמצאים בשלב החדירה, וההכנסות מהם בינתיים מינוריות. לאחרונה הודיעה החברה, כי חתמה שת"פ עם חברת מכשור רפואי, לשילוב הקולגן שלה באיברים מלאכותיים המיוצרים בהדפסה תלת-ממדית.

קולפלנט הייתה במצוקה כספית משמעותית ובקיפאון תפעולי בסוף 2014, אז החל עמי שגיא להשקיע בחברה. מאז החברה פעילה הרבה יותר, שוויה עלה משמעותית, אך לאור ההנפקות הרבות, דווקא מחיר המניה לא משקף את השינויים בפעילותה - שווי החברה אמנם צמח פי 2 אך המניה נסחרת במחירים דומים, סביב 50 אגורות.