"השמפניות - יוזמת הזוג נתניהו; שרה הייתה מבקשת בקבוקים"

הדס קליין, עוזרת של המיליארדר ארנון מילצ'ן, העידה במשטרה במסגרת תיק 1000 ■ בעדותה סיפרה כי בני הזוג נתניהו הם אלה שדרשו לקבל את ארגזי השמפניות, וכי אשת רה"מ חששה מהאזנות והעדיפה לדבר בטלפון קווי ■ רה"מ: "חדשות כוזבות, לא יהיה כלום"

ארנון מילצ'ן ושרה ובנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
ארנון מילצ'ן ושרה ובנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

חקירתו האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עסקה בעיקר בתיק 1000 - פרשת המתנות וטובות ההנאה - במהלכה הטיחו בו החוקרים את העדויות החדשות בפרשה שהצטברו לאורך חודשי החקירה. הערב (ב') פורסמה במהדורה המרכזית העדות של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, מי שמשמש כעד מפתח בפרשה נוכח אספקת המתנות שהעביר למשפחת נתניהו. החוקרים מייחסים לעדותה אמינות גבוהה, אך היא עצמה אינה חשודה בדבר.

בעדותה סיפרה קליין על היקף בקבוקי השמפניה שסיפק מילצ'ן לבקשת הגברת נתניהו, ותיארה כיצד "זכתה" למקלחת קרה כשסירבה לאשר ליועץ של מילצ'ן לסייע בתיקון נזילה בביתם של בני הזוג. קליין תיארה בעדותה מילים כמו אספקה, עלויות וכמויות - כאלו שלא מתארות מערכת יחסים של מתנות בין חברים. עם זאת, העוזרת לא הציגה תמורה כלשהי שמילצ'ן קיבל בתמורה לאספקה שהעביר, דבר שמקשה על החוקרים לבסס מערכת יחסים של "תן וקח" בפרשה.

כך תיארה קליין בעדותה את האופן שבו הועברו המתנות למעון הרשמי: "שרה הייתה מבקשת בקבוקים בארגזים של 6 או 12 בקבוקי שמפניה. ביבי היה מבקש סיגרים וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות".

קליין הוסיפה לחוקרים דוגמאות לבקשות חריגות נוספות, בהן בקשה משרה נתניהו לתקן נזילה בבית ראש הממשלה. "הייתה שיחה קשה", שחזרה קליין. "שרה צעקה עליי, היא רצתה שמפקח הבנייה שעובד עם פאקר ומילצ'ן יבוא לייעץ לגורמים המקצועיים של משרד רה"מ לגבי נזילה במעון. לא אישרתי, ואז היא צעקה שאני ומילצ'ן מבזים אותה ואת ביבי ולא מאשרים דברים שמותרים להם כביכול".

עוד סיפרה כי "אחרי כמה שעות התקשר ביבי בעצמו, אמר שזה לא בסדר מה שהם (פאקר ומילצ'ן) עושים לגברת, שהם צריכים להבין מה היא עוברת בתקשורת, ושהם בדקו את זה מול הייעוץ המשפטי ו'הכל מותר'".

קליין התייחסה גם לדינמיקה המורכבת עם אשת ראש הממשלה וסיפרה כי שרה פחדה מהאזנות. לדבריה, "בכל פעם שביקשה דברים היא ביקשה לדבר רק בטלפון קווי או להיפגש פנים אל פנים. היא צעקה עלי כמה פעמים בקשר למתנות".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מכת הידיעות הכוזבות נמשכת. מה שמייחסים לראש הממשלה ורעייתו איננו נכון. ראש הממשלה ורעייתו פעלו כחוק, ולכן לא יהיה כלום. מעבר לכך, אין בכוונתנו כרגע להתייחס לפרטי החקירה שמפריכים את הידיעה השקרית".

יועץ התקשורת של קליין סירב לאשר או להכחיש את הדברים, מאחר שהחקירה בנושא עודנה מתנהלת.