פי.סי.בי טכנ' מזנקת; פימי לקראת רכישת השליטה בחברה

קרן הפרייבט אקוויטי חתמה על מזכר הבנות להשקעה של 125 מיליון שקל בחברת המעגלים המודפסים, בתמורה להקצאה של 51% מהמניות ■ בנוסף, האופציה שיש לקרן פימי במניות פריורטק הוארכה עד סוף שנת 2019

ישי דוידי / צילום: תמר מצפי
ישי דוידי / צילום: תמר מצפי

קרן הפרייבט אקוויטי פימי, אותה מוביל ישי דוידי, עומדת לקראת השקעה מאסיבית בחברה הציבורית פי.סי.בי טכנולוגיות  הנמצאת בשליטת פריורטק  (מחזיקה בכ-70% מההון).

לפי מזכר הבנות לא מחייב שנחתם בין הקרן לפריורטק, תשקיע פימי 125 מיליון שקל בפי.סי.בי טכנולוגיות בתמורה להקצאת מניות בהיקף של כ-51% מההון של החברה. כלומר, ההשקעה תיעשה לפי שווי של 245 מיליון שקל "אחרי הכסף", ולפי מחיר מניה של 3.63 שקלים.

מניית פי.סי.בי ננעלה אתמול (ב') בבורסה במחיר של 3.33 שקלים ובתגובה להודעה מהיום מזנקת המניה בחדות.

פי.סי.בי, שנוסדה בשנת 1993, עוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבה של רכיבים ומערכות. עיקר מכירותיה מיועדות ללקוחות בשוק הביטחוני והרפואי.

בתחום ייצור ושיווק מעגלים מודפסים החברה עוסקת בייצור מעגלים מודפסים מורכבים מבחינת הגמישות, הצפיפות, מספר השכבות ויכולת העמידות לחום, כאשר התמחותה העיקרית היא בייצור סדרות קטנות ובינוניות במועדי אספקה קצרים; ובתחום ההרכבה החברה מבצעת פרויקטים במגוון תחומים ושווקים.

בחצי הראשון של 2017 רשמה פי.סי.בי גידול קל של 1.4% בהכנסות לרמה של כ-154 מיליון שקל אולם התחזקות השקל מול הדולר העבירה אותה להפסד תפעולי של 3.5 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-500 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של כ-4.4 מיליון שקל לעומת רווח סמלי של 207 אלף שקל אשתקד.

בקופת החברה היו בסוף יוני השנה מזומנים בהיקף של כ-21 מיליון שקל והונה העצמי עמד על כ-207 מיליון שקל.

פימי השקיעה בחברה האם של פי.סי.בי, פיורטק, לפני כ-7 שנים. פריורטק, בראשות היו"ר רפי עמית והמנכ"ל יותם שטרן, היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, שהחזקתה המרכזית היא קמטק, הנסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 216 מיליון דולר. קמטק מייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים, ופריורטק מחזיקה ב-45.4% ממנה. במקביל היא מחזיקה כאמור בשליטה מפי.סי.בי טכנולוגיות ובחברת אמיטק.

ההשקעה שבוצעה בשנת 2010 במתכונת של הלוואה ואופציות הלוואה בהיקף של 15 מיליון דולר. בנוסף קיבלה פימי אופציות בהיקף של 15 מיליון דולר להשקעה בחברה, במחיר של 25 שקל למניה.

אז עמד מחיר מניית פריורטק בבורסה על 20 שקל. באמצע 2016 הוא צנח לפחות מ-10 שקלים ומאז התאוששה המניה עד למחיר של 27 שקל. שווי שוק החברה עומד על כ-300 מיליון שקל.

במקביל לעסקת פי.סי.בי דיווחה פריורטק כי האופציה שיש לקרן פימי במניות פריורטק הוארכה עד סוף שנת 2019 (מחיר המימוש לא שונה - 25 שקל למניה) וזאת במקביל להארכת מועד פירעון יתרת ההלוואה שעומדת על פחות מ-2 מיליון דולר (במקרה של אי מימוש האופציות יתרת ההלוואה עומדת על קצת יותר מ-3 מיליון דולר), לעוד כשנתיים.

רפי עמית, יו"ר פריורטק, התייחס היום לעסקה המתגבשת ואמר כי "אנו מאמינים כי הידע והניסיון העשיר של פימי יסייעו לחברה רבות בהמשך צמיחה וניצול אופטימאלי של ההזדמנויות העסקיות. פי.סי.בי תוכל ליישם כעת תכניות צמיחה חדשות ולמקסם את יכולותיה הגבוהות בתחומי הטכנולוגיה גם לטובת הרחבת הפעילות לטריטוריות גיאוגרפיות חדשות".