הסדר טיעון לביבי ושרה

אני לא משתוקק לראות את הזוג נתניהו בשיא השפלתם

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

בימים האחרונים אנחנו כבר לא כל-כך שומעים ממשפחת נתניהו ש"הכול שקר". את הסלוגן הזה החליף ביבי באמירה "הכול חוקי". גם האמירה החדשה נכונה כמו קודמתה. למעשה, כאשר נתניהו פונה לעזרת החוק, לרוב מדובר בחוקים מצוצים מהאצבע. זו דרך מקובלת להתגונן בלי כל בסיס. הכול חוקי - עכשיו, לכו תבדקו את החוק. ברור שעדת מעריציו של ביבי מוותרת על הטרחה. כי מה שהוא אומר אלה דברי אלוהים חיים, לא פחות.

עכשיו "הכול חוקי"

אבל עכשיו זה נעשה קשה. כל עדות שמתפרסמת היא עוד כמה מסמרים בארון של ביבי ושרה. הם ניהלו חיים של פריצים, ללא חשבון, ללא מוסר, ללא חוק, ובעיקר ללא בושה. עכשיו זה חוזר אליהם, והם מנסים לצאת מזה בסיוע חברי ליכוד חסרי עמוד שדרה. אלא שזה כבר לא יכול לעבוד. העדויות נערמות, ומפי עדים שמהימנותם לא מוטלת בספק. ביבי הולך ונדחק לפינה, שהמוצא המילולי היחיד ממנה הוא "הכול חוקי".

די לביזוי ולהתבזות

מי שקורא טור זה יודע שאין לי סימםפטיה אל ראש הממשלה, ועוד פחות להתנהלותם הדוחה של הצמד, השנור הבוטה וחסר הבושה מבייש כל אזרח ואת המדינה כולה. אבל עכשיו אני לא מרגיש נוח כאשר שקריו נחשפים ברמה והכחשותיו מסתברות כהבל ורעות-רוח. לא נעים לראות את החיוך הכל-כך מלאכותי של שרה ואת הזחיחות ההולכת ומתאיידת של ביבי. והמחשבה הבלתי נמנעת היא: די לביזוי וההתבזות. צריך לעשות לזה סוף.

חסינות תמורת התאיידות

אני חושב שהגיע הזמן לעסקת טיעון. אני לא משתוקק לראות את בני הזוג נתניהו בשיא השפלתם, נכנסים, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, לכלא, או עולים לכבש המטוס יד ביד כדי להתחמק מחקירות המשטרה. אני חושב שצריך לחסוך את המופע המשפיל הזה מהם - ובעיקר מאיתנו, אזרחי המדינה. די לי בכך שהם ייצאו מ"המעון" ולא יחזרו אליו לעולם. תנו לשניים חסינות מהעמדה למשפט תמורת פרישתם לקיסריה, לניו-יורק, לא משנה. העיקר שישחררו אותנו מנוכחותם.

האם ביבי יסכים

האם ביבי יסכים למהלך כזה? לא מיד, אני מניח. יש מספיק ארכי-לקקנים שאומרים לו שהוא יכול לצאת מזה. כאילו זה העניין, כאילו לא די במה שכבר ידוע כדי להרגיש דחייה עמוקה מכך שאדם כזה הוא ראש הממשלה. מה גם שאנחנו זקוקים לראש ממשלה פול-טיים, ומה שיש לנו הוא ראש ממשלה שעיקר זמנו מוקדש להתגוננות, התקפות, השמצות. די. מספיק. כדאי להתחיל ללכת במגמה הזאת. מנדלבליט, אליך.