"חדר המצב" לא תשודר הערב בערוץ 10; ייתכן שתשוב בהמשך

לקראת הפיצול העלו בערוץ 10 מהדורה מקדימה שהייתה אמורה לסייע להם מול התחרות הדו-ראשית של קשת ורשת ■ בינתיים, בעיות מול הרגולציה ואולי גם רייטינג לא גבוה מספיק הובילו לירידת התוכנית ■ ערוץ 10: פנינו לשינוי סיווג התוכנית כדי להחזירה למסך

לוגו ערוץ 10
לוגו ערוץ 10

בערוץ 10 פנו היום (ג') לרשות השנייה בבקשה לשנות את סיווג התוכנית "חדר המצב", "מתוכנית בענייני היום" ל"תוכנית חדשות". זאת, לאחר שבערוץ הודיעו אתמול (ב') כי החל מהערב התוכנית לא תשודר, על רקע מחלוקות עם הרשות השנייה וקשיים שמוערמים עליהם מצדו של הגוף הרגולטורי שמפקח על הערוץ.

התוכנית "חדר המצב" עלתה לשידור בתחילת נובמבר עם פיצול ערוץ 2, בניסיון להתמודד עם התחרות הדו-ראשית מצד קשת ורשת, שבין 19:00 ל-20:00 לא משדרות תוכנית של חברת החדשות המשותפת לשתיהן, אלא תוכניות נפרדות.

בערוץ 10 קיבלו מהרשות השנייה אישור - תחילה זמני ואחר-כך קבוע - לשדר את התוכנית, אך בימים האחרונים נרשמה אי-שביעות-רצון בקרב חברי מועצת הרשות, על רקע הפערים בין מה שהובטח להם לגבי התוכנית, לבין מה ששודר בפועל.

במועצת הרשות השנייה מסבירים כי בערוץ 10 הציגו בפניהם תוכנית בעלת בידול מובהק ממהדורת החדשות, שאמורה הייתה לעסוק בתופעות חדשותיות וחברתיות שעל סדר היום בדרך של העמקה והעשרה. בפועל, חשים במועצה, מה שהתקבל על המסך היה הארכה של מהדורת החדשות, ותו לא.

יחד עם זאת, ברשות השנייה הדגישו היום כי הם לא הורו לערוץ 10 להוריד את התוכנית מהאוויר, וכי ההחלטה לפעול כך התקבלה על-ידי הערוץ.

שתי התוכניות הראשונות שנקראו "חדר חדשות" הניבו רייטינג גבוה, של 8.1% ו-6.6%, והערוץ אף ניצח בשעה שבין 19:00 ל-20:00 (בה הוא משדר גם את "הכול כלול") את הרצועה המקבילה של רשת, בה משודרת התוכנית "לפני החדשות" בהגשת אודי סגל ולוסי אהריש.

מאז מציגה התוכנית מספרים נמוכים יותר. נכון לתחילת השבוע, בפרק הזמן שבין 1 ל-11 בנובמבר, נרשם שוויון בין רשת לערוץ 10 ברייטינג הממוצע של רצועת הפרה-פריים. מתחילת השבוע, כלומר ביומיים האחרונים, הרייטינג המקביל של רשת גבוה יותר בשעת השידור הזאת (שבה קשת נוטלת הובלה ברורה). מדובר כמובן בפרקי זמן קצרים מאוד למדוד בהם מגמות רייטינג, אך ניתן להעריך כי אם התוכנית הייתה ממשיכה להשיג מספרים גבוהים או יתרון מובהק על הרצועה המקבילה ברשת, בערוץ לא היו לא ממהרים להוריד אותה.

ומה לגבי האפשרות שבהמשך תיתן הרשות השנייה לערוץ 10 אישור לשדר את התוכנית תחת סיווג של "תוכנית חדשות"? למרות שבעבר הרשות השנייה ניהלה קרב עיקש מול שני הערוצים ומנעה מהם להאריך את מהדורות החדשות לתוך שעות הפריים-טיים, היום לא פסלו שם את האפשרות כי במקרה הזה, בו הארכת המהדורה תעשה על חשבון הפרה-פריים, ערוץ 10 דווקא יקבל אישור לפעול כך.

מהבקשה של ערוץ 10 עולה כי אם התוכנית תחזור היא תקרא "חדר חדשות", כפי שנקראה בתחילה. בינתיים, עד שתיפול הכרעה, מתכוונים בערוץ לשדר את "הכול כלול" על פני כל השעה שבין 19:00 ל-20:00.