טים קוק, מנכ"ל אפל. יש מספיק כסף עבור תוכן / צילום: רויטרס
כאשר מדובר בהשקת מוצרים חדשים, אפל נתקלת לאחרונה בבעיות בכל הנוגע להבטחת הבטחות מוצקות ולעמידה בהן.
כאשר החברה חושפת גאדג'טים חדשים, לעתים קרובות קשה להניח במדויק את האצבע על המועד שבו הם ייצאו בפועל לשוק. היא דוחה שוב ושוב מוצרים חדשים, אפילו מעבר לתחזיות המעורפלות. וכאשר היא שחררה לשוק מוצרים חדשים בזמן, היא לעתים עשתה זאת בכמויות מוגבלות בצורה יוצאת דופן או במצב שבו תכונות קריטיות אינן פועלות.
התוצאה הייתה בלבול בקרב הצרכנים - ופוטנציאל לאובדן מכירות.
אתמול (ו') ניתנה הדוגמה האחרונה עד כה בקשייה של אפל לעמוד בהבטחותיה. החברה דחתה את השקת הרמקול החכם החדש שלה - HomePod. לאחר שקודם לכן הודיעה שתשיק את הרמקול החדש בחודש הבא, כעת מודיעה החברה כי ה-HomePod לא יהיה זמין לפני תחילת השנה הבאה.
פירוש הדבר הוא שאפל תפספס את עונת החגים הקריטית למכירות, שבה סביר שיימכרו המוני רמקולים חכמים.
"זה פספוס קשה עבור אפל - בטוח שהולכים להיות הרבה מכשירי Echo של אמזון תלויים על עצי כריסמס השנה", כתב ג'ון גרובר, בלוגר של אפל שרשימותיו זוכות לתפוצה נרחבת בקרב עובדי החברה.