x

שיתוף

סגירה
חזרה לרשימת הסטארט-אפים

מנהרת הזמן: מה קרה לשלוש החברות המבטיחות של השנים האחרונות

מי השקיע ב-Gett, איזה חברת רכב משתפת פעולה עם StoreDot וכמה רכישות ביצעה WalkMe

2014: גט טקסי (Gett)

חברת הטכנולוגיה Gett (לשעבר גט טקסי) אשר מפעילה אפליקציה להזמנת מוניות הוכתרה לחברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס" בשנת 2014. גט נוסדה בשנת 2010 על ידי דייב וייסר (המנכ"ל) ורועי מור. במועד ההכתרה היא גייסה הון של 207 מיליון דולר. מאז גייסה החברה עוד 430 מיליון דולר וההון הכולל שגייסה מאז ההקמה עומד כעת על 640 מיליון דולר. מספר העובדים של החברה זינק תוך שלוש שנים מ-200 ל-1,600.

גורם שמקורב לעסקי החברה מציין כי היא מגלגלת מחזור שנתי ש"מתקרב למיליארד דולר". מה עבר על גט מאז הזכייה? החברה קיבלה השקעה ענקית של 300 מיליון דולר מיצרנית הרכב פולקסוואגן. "מדובר בהשקעה הפרטית הגדולה ביותר בישראל עד כה", אומר אדם שמקורב לחברה, "זה מעיד על כך שיצרן הרכב מספר אחד בעולם מאמין בהנהלת החברה ובחזון שלה".

גט עסקה בשנים האחרונות בשיפור הטכנולוגיה שלה ובמקביל התרחבה גם בהיבט הגיאוגרפי – בשנת 2014 החברה הציעה את השירותים שלה בעשר ערים בלבד ואילו כיום מדובר בכמאה ערים.

באפריל השנה רכשה גט את חברת ג'ונו (Juno), שמפעילה שירות נסיעות בניו יורק, תמורת 200 מיליון דולר. בנוסף ביצעה גט מספר רכישות קטנות. גורם שמקורב לחברה אומר ל"גלובס" כי "אנחנו ממוקדים בלבנות חברה גדולה יותר מאשר לעשות את האקזיט. אנחנו רוצים לבנות חברה גדולה ומשמעותית בדומה למובילאיי, צ'ק פוינט וכו'. כמו כן אנחנו שואפים להיות חלק ממובילי מהפכת המוביליטי העולמית". אותו גורם מעריך כי גט תצא להנפקה בתוך מספר שנים.

2015: StoreDot

חברת סטורדוט (StoreDot) הוכתרה לסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" בשנת 2015. החברה מפתחת סוללות שנטענות במהירות גבוהה במיוחד ומתמקדת בהטענה של רכבים חשמליים. במועד ההכתרה גייסה החברה סכום של 48 מיליון דולר.

סטורדוט הוקמה בשנת 2012 על ידי ד"ר דורון מאירסדורף (המנכ"ל), פרופ' שמעון ליצין ופרופ' גיל רוזנמן. בשנת 2015 העסיקה החברה 40 עובדים ואילו כיום היא מעסיקה 75 עובדים – כולם בהרצליה.

לפני כחודש הודיע החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף משמעותי של 60 מיליון דולר מחברת הרכב דיימלר (שאחראית בין השאר למותג מרצדס) והסכום שגייסה מאז ההקמה עומד על 108 מיליון דולר.

במקביל להשקעה של דיימלר הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה אסטרטגי. ד"ר דורון מאירסדורף, מנכ"ל סטורדוט התייחס למהלך האחרון ואמר כי "יחד עם דיימלר כשותף אסטרטגי, מנהיג מוביל ועולמי בתחום הרכב, נוכל להאיץ את השלמת הפיתוח של FlashBattery לשוק הציבורי, וזהו ערך משמעותי מאוד לעתיד. בשילוב צוותי דיימלר, אנו יוצרים סינרגיה במטרה לייעל את המאפיינים של הפתרונות החדשניים שלנו, יחד עם הדרישות לחשמל זמין לכלי רכב עתידיים".

בשנה האחרונה הציגה סטורדוט את טכנולוגיית FlashBattery אשר תאפשר להטעין רכב חשמלי תוך חמש דקות בלבד – דומה לזמן שלוקח לתדלק מכונית. החברה טוענת כי ההטענה הקצרה הזו תאפשר לרכב לעבור מרחק של יותר משלוש מאות קילומטר.

2016: WalkMe

חברת WalkMe נבחרה לסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" בשנה החולפת. WalkMe פיתחה טכנולוגיה שמפשטת את חווית המשתמש באתרי אינטרנט, באפליקציות ובתוכנות ו"מוליכה אותו" למידע שהוא מחפש.

החברה הוקמה בשנת 2011 על ידי דן עדיקא (המנכ"ל), רפאל סווירי (נשיא) ואייל כהן. במועד ההכתרה גייסה החברה 92.5 מיליון דולר והעסיקה 300 עובדים, מתוכם 190 בישראל. בשנה החולפת גייסה החברה גיוס משמעותי בהיקף של 75 מיליון דולר שמביא את היקף הגיוסים הכולל לרמה של 167.5 מיליון דולר. במקביל לגיוס הרחיבה החברה את מצבת כוח האדם שלה וכיום היא מעסיקה כ-500 עובדים, מתוכם כ-300 בתל אביב. בנוסף לישראל מעסיקה WalkMe עובדים גם בסן פרנסיסקו, מנהטן, ראלי (צפון קרולינה), מלבורן (אוסטרליה), ופריז (צרפת).

בחודש נובמבר אשתקד הגיעה החברה למקום השישי ברשימת חברות התוכנה הצומחות ביותר בצפון אמריקה של דלויט ובמקום ה-13 ברשימה הכללית. החברות שנכללו ברשימה הציגו צמיחה שנתית בקצב של 121% עד 66,661% והמיקום של Walkme ברשימה מלמד שהיא קרובה לרף העליון. אחד ההסברים לצמיחה המואצת הזו קשור לעובדה שיותר מרבע מהחברות ברשימת ה-Fortune 500 משתמשות בטכנולוגיה שפיתחה החברה.

בחודש ינואר רכשה החברה את הסטארט-אפ הישראלי abbi שעוסק בתחום הבינה המלאכותית והמובייל, תמורת סכום שהוערך במיליוני דולרים בודדים. בחודש אפריל ביצעה WalkMe רכישה נוספת – גם הפעם בישראל. החברה רכשה את הסטארט-אפ Jaco  מתחום ה-Visual Analytics שמסייע לייצר, באופן אוטומטי, סרטונים שמאפשרים לעסקים להבין את חווית המשתמש של הלקוחות. נציין כי גם במקרה הזה העסקה הוערכה בכמה מיליוני דולרים.

חזרה לרשימת הסטארט-אפים

כתבות הטכנולוגיה הכי מפתיעות ברשת. בכל סוף שבוע.

אני מאשר / ת קבלת תוכן פרסומי מגלובס