אבי גבאי תומך בהחלטת הממשלה לסגור את מתקן חולות

יו"ר מפלגת העבודה: "עלינו למצוא את הדרך לאתר פליטים שברחו ממלחמת אזרחים בארצם ולתת להם הגנה מלאה. יחד עם זאת, מסתנני העבודה הלא חוקיים לא יכולים להישאר כאן יותר. לא ניתן יד לעוד עשור של סבל לתושבי השכונות שהופקרו על ידי הממשלה"

אבי גבאי/ צילום: דוברות הכנסת
אבי גבאי/ צילום: דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע היום (ב') שהוא תומך בעמדת הממשלה בנושא מתקן חולות והמהלך לסגירתו. בהודעה שפרסם בטוויטר כתב גבאי: "מתקן חולות חייב להיסגר. עלינו למצוא את הדרך לאתר פליטים שברחו ממלחמת אזרחים בארצם ולתת להם הגנה מלאה. יחד עם זאת, מסתנני העבודה הלא חוקיים לא יכולים להישאר כאן יותר. לא ניתן יד לעוד עשור של סבל לתושבי השכונות שהופקרו על ידי הממשלה".

הדברים עלו היום בישיבת סיעת העבודה וגבאי הפתיע את חברי הסיעה בשיחה על הנושא. בסוף הדיון נערכה הצבעה ותשעה חברי כנסת התנגדו למהלך, ביניהם ח"כ שלי יחימוביץ׳ וח"כ עמיר פרץ, שניהם ראשי מפלגת העבודה לשעבר. ח"כ הרצוג, יו"ר המפלגה עד לאחרונה, תמך בעמדת גבאי. הסיפור הופיע לראשונה בהארץ.

בדברים שכתב גבאי ברשתות החברתיות הוא ציין: "הטיפול הכושל של הממשלה בסוגיה הזאת הביא אותנו למצב בו כולם מפסידים - אזרחי השכונות בהן מתרכזים המסתננים והמסתננים עצמם שחיים פה בתנאים עלובים וצריכים לחיות חיים של בריחה מתמדת ממשטרת ההגירה. יחד עם זאת, מכיוון שיש גם מבקשי מקלט שברחו הנה ממלחמות אזרחים בארצם, הרי שעל המדינה למצוא את הדרך לאתר אותם, ומי שיוכר כפליט צריך לקבל הגנה מלאה ממדינת ישראל. זו חובה מוסרית שלנו כבני אדם ובמיוחד כיהודים שנושאים על גבם מטען כבד בנושא הזה. זה בכלל לא עניין של ימין ושמאל וחייב להיות מקובל על כולנו".

יצוין כי סיעת העבודה התנגדה עד היום לעמדת הממשלה ולגירוש גורף של מסתננים.

הצעת החוק הממשלתית הועלתה היום לקריאה ראשונה וזכתה לרוב של 53 ח"כים.