יותר ויותר ישראלים טסים בטיסות קונקשן ליעדים שונים ברחבי העולם. חברות התעופה מודעות לכך היטב ומציעות קווים למגוון גדול של יעדים, שגם צומח כל הזמן.

אין זה סוד שהשיקול העיקרי בבחירת טיסה עם עצירה ביעד ביניים הוא מחיר משתלם, אבל לא רק: גם בחירה בחברת תעופה מועדפת לאור השתייכותה לברית חברות תעופה במועדוני הנוסע המתמיד וצבירת הטבות בהתאם, שעות טיסה נוחות יותר ונחיתה בנמלי תעופה מועדפים.

לרוב יתאמצו הנוסעים למצוא קונקשן כמה שיותר קצר במובן משך ההמתנה בשדה התעופה ביעד הביניים, אבל שינוי חשיבה לכיוון של קונקשן הכולל כמה שעות המתנה בין הטיסות, יכול להיות משב רוח מעניין לנסיעה, כאשר תוכלו לצאת לסיור יומי בעיר המשמשת כיעד הביניים.

גם חברות התעופה הפנימו את הרעיון, והן מציעות קונספט נחמד בהחלט. כך למשל אתיופיאן אייליינס, המציעה לנוסעים הישראלים טיסות המשך לעשרות יעדים, מציעה לנוסעים שממשיכים עמה ליעדים במזרח הרחוק, אשר משך ההמתנה שלהם לטיסת ההמשך הוא לפחות 6 שעות, סיור מודרך בשפה האנגלית באדיס אבבה, ללא צורך בויזה. הסיור כולל ביקור בשוק המרקטו, המציע מבחר עצום של עבודות יד, תכשיטים ואמנות אפריקאית, במוזיאון הלאומי של אתיופיה. בסיום הסיור יוזמנו האורחים לארוחת ערב אותנטית הכוללת מופע פולקלור, ומשם יוחזרו לשדה התעופה ויעלו על טיסות ההמשך לאסיה.

אייר אירופה מצידה מציעה לנוסעים דרכה, הממשיכים ברובם ליעדים בדרום אמריקה, לטעום מבירת ספרד בסיור מודרך במדריד. הסיור מיועד לנוסעים שטיסת ההמשך שלהם ממריאה במרווח של 6 שעות לפחות. הסיור, שעולה 15 אירו לאדם, נמשך כ-4 שעות ונערך על-ידי מדריכה ישראלית תושבת מדריד, במהלכו מבקרים באתרי התיירות העיקריים של העיר, בהם כיכר סול, כיכר מאיור, שוק האוכל, ארמון המלך ועוד.

גם טורקיש איירליינס מציעה לשלב בין ביזנס לפלז'ר עם סיור באיסטנבול. הסיור מיועד לנוסעים שאמורים להמתין 7 שעות או יותר לטיסת ההמשך. הסיור המודרך כולל ביקור באחת המרינות של איסטנבול, אמינאונו או קרקוי, אפשרות לשייט על הבוספרוס וארוחת טעימות במלון ארמון צ'יראהן.

גם אם חברת התעופה לא מארגנת לכם סיור כזה, תוכלו לארגן אותו לעצמכם באופן עצמאי בתיאום מראש, כך למשל דרך מגוון אפליקציות ואתרים דוגמת רנט א גייד או ויאטור. בוייאבל או בספוטד ביי לוקלס מציעים סיורים הנערכים על-ידי תושבים מקומיים.

אז למה למהר לטיסת ההמשך? טעימה חווייתית אפילו של שעות ספורות מעיר שלא תכננתם לבלות בה בנסיעה, יכולה להעניק גיוון מעניין וטוויסט נחמד בדרך אל היעד, בעיקר אם מדובר בנסיעת עבודה.