מפלגת העבודה כינסה את התא החרדי במפלגתה

במסגרת הניסיונות של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, לפנות לקהלים חדשים, הגיעו היום כ-100 איש, חרדים וחילונים, לכנס פעילים ■ הרצוג: "השינוי התהומי שעובר על העולם החרדי מייצר שינויים לא צפויים"

עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר
עמיר פרץ ואבי גבאי / צילומים: איל יצהר

בתל-אביב התקיים היום הכנס של פעילים חרדים במפלגת העבודה. במסגרת הניסיונות של יו״ר המפלגה, אבי גבאי, לפנות לקהלים חדשים, הגיעו היום כ-100 איש, חרדים וחילונים לשמוע את גבאי. מיכל צ׳רנוביצקי, ודניאל יטיב שהקימו את תא החרדים במפלגת העבודה יזמו את האירוע.

צ׳רנוביצקי, פעילה מזה כמה שנים במפלגת העבודה ומזוהה עם מחנה עמיר פרץ. לאחר שגבאי נבחר ליו״ר העבודה, המשיכה לעבוד עם פרץ והיום בערב ניתן היה לראות את שניהם, גבאי ופרץ, נואמים באירוע. צ׳רנוביצקי התחילה את פעילותה בעבודה באמצעות קורסים למנהיגות של ארגון ׳פוליתקווה׳ (השייך לקרן ברל כצנלסון) והמשיכה דרך ארגון חדש יותר הנקרא ׳חרדים למדינה׳. לדברי יו״ר פוליתקווה, רמי לבני, הוא ראה שעם השנים מגיעים חרדים לקורסי מנהיגות של פוליתקווה והבין שיש ביקוש. כיום סמינרים למנהיגות צעירים מתקיימים דרך ׳חרדים למדינה׳ ועד היום עברו כבר כ 120 צעירים חרדים את קורסי המנהיגות הללו.

גבאי אמר במהלך האירוע שהוא בעד דת אך מתנגד לכפיה דתית. לדבריו, ״יש לאפשר לאנשים חילונים להשתמש בתחבורה ציבורית בשבתות, תוך הגעה להסכמות כך שהדבר לא יפגע באיזורים ובהם ריכוזיים דתיים וחרדים.״

פרץ ציין שהוא רואה בתא החרדי פריצת דרך. ״מדובר בחבורה של אנשים אמיצים, שהקימו קבוצה כאשר במסגרות מהם הם באים לא תמיד רואים זאת בעין יפה. התפקיד שלהם הוא להוות גשר בין אוכלוסיות בישראל, כאשר יש מי שמנסה להדביק למפלגת העבודה תדמית של אנשים שאינם מחוברים לדת״.

גם יו״ר המפלגה עד לאחרונה, יצחק הרצוג, הגיע ואמר שהוא רואה את ״השינוי התהומי שעובר על העולם החרדי מייצר שינויים לא צפויים.״