הלחץ עבד: ג'ירו איטליה שינו את השם של ירושלים באתר

מוקדם יותר היום איימו השרים מירי רגב ויריב לוין: לא ניקח חלק בהזנקת מירוץ "ג'ירו" מירושלים ■ מירוץ האופניים אמור להיות מוזנק מירושלים, ובהזמנות נכתב כי הוא יוזנק מ"מערב ירושלים"

ג'ירו ד'איטליה / צילום:מסך
ג'ירו ד'איטליה / צילום:מסך

מירוץ האופניים מהחשובים בעולם, הג׳ירו ד'איטליה אמור להיות מוזנק בתחילת חודש מאי מירושלים באירוע תיירותי מתוקשר. מבחינה שיווקית מדובר במהלך חשוב עבור ישראל בכלל ועבור ירושלים בפרט שכן המירוץ נחשב לא רק בקרב חובבי רכיבת אופניים כשהוא מושך קהל רב - גם אם לצפייה בטלוויזיה בין היתר על רקע הנופים בהם עוברים הרוכבים לכל אורך המסלול.

אחרי שלושה ימים אמורים המתחרים להמשיך מירושלים לאיטליה. אלא שכעת מחלוקת פוליטית עשויה להוביל לביטול האירוע. באתר הרשמי של הג׳ירו איטליה נרשם כי המירוץ יוזנק מ"מערב ירושלים" ולא מ"ירושלים" השרים מירי רגב ויריב לוין האמונים על אירוח התחרות הבהירו להנהלת הג׳ירו דה איטליה כי במידה ולא ישונה הפרסום המגדיר את מקום הזנקת המירוץ "מערב ירושלים", "ממשלת ישראל לא תהיה שותפה לו".

לדברי השרים, "בירושלים עיר הבירה של ישראל אין מזרח ומערב יש ירושלים אחת ומאוחדת. הפרסומים הללו מהווים הפרת הסיכום מול ממשלת ישראל. במידה והפרסום לא ישונה ממשלת ישראל לא תהיה שותפה לו". 

כעת מסתבר כי הלחץ עבד - וג'ירו איטליה שינו את השם של ירושלים באתר. 

בתוך כך, מוקדם אתמול ביקשו המארגנים של הג'ירו ד'איטליה בישראל להבהיר כי "בניגוד להודעות שהופצו הערב אין כל שינוי במסלולי ה- BIG START ג'ירו ד'איטליה. מסלולי הג'ירו ובהם המסלול הפותח בירושלים, נותרו בדיוק כפי שהיו וכפי שאושרו והוצגו בספטמבר האחרון באירוע ההכרזה על הגעתו של המירוץ לישראל".

עוד ציינו כי במקביל נשיא הכבוד של הביג סטראט, סילבן אדמס, הוציא לפני זמן קצר מכתב חריף למארגני ג'ירו ד'איטליה ובמסגרתו הוא דורש מהם "לחדול באופן מידי מכל שימוש פוליטי או הגדרות מוטעות דוגמת "מערב ירושלים" בהקשר לג'ירו ד'איטליה 2018. אדמס כותב בין היתר "כי הוא היה המום ואף נפגע עמוקות כשצפה בהצגה הרשמית של מסלולי מירוץ הגי'רו ד'איטליה 2018, לאור הצגתו של מסלול ה-10 קילומטר בירושלים באופן מוטעה לחלוטין ותחת ההגדרה "מערב ירושלים.

אדמס כותב למארגני הג'ירו כי "אין שום עיר בשם 'מערב ירושלים'. ירושלים העיר שנבנתה על ידי דוד המלך היא בירתו הנצחית של העם היהודי וכמובן בירתה של מדינת ישראל. דבר אותו יודעים היטב מארגני הג'ירו שאף התוודעו לעיר והתחברו אליה במסגרת ביקוריהם הרבים בה. כל מי שמבקר בעיר רואה ויודע שיש רק ירושלים אחת, ביתם של יהודים, מוסלמים ונוצרים שחיים זה לצד זה."

האם מדובר בסיסמה בלבד? יצוין כי ההפרדה בין שני חלקיה של ירושלים נפוצה ומוכרת גם לממשלה. מדי חודש לשם הדוגמה מפרסמת התאחדות המלונות את מספר הלינות בחלוקה לפי ערים בישראל, באשר לירושלים קיימת חלוקה בין מלונות מערב העיר ומלונות מזרח ירושלים. אם לא די בכך גם באתר הלמ"ס נעשית חלוקה כזו. סוגיה אחרת נוגעת לכך שציון העובדה שהמירוץ יוזנק ממערב ירושלים עשויה גם להתפרש כמידע אינפורמטיבי וחיוני לאור המציאות בעירנו הבירה.

האם מארגני המירוץ ישנו את הכיתוב באתר? נכון לשעות הבוקר היום, לא נערך שום שינוי. האם לאור זאת תבטל הממשלה את קיומו של המירוץ בישראל לראשונה או שמישהו יצטרך לרדת מהעץ? נחכה ונראה.