הזיק בעיניים: מה שכנע את הראל ויזל לסגור עסקה?

וגם: על מה התווכחו מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ומנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד?

גדי שטרן תותי פיינר ניצן ישראלי והראל ויזל / צילום: מורג ביטן
גדי שטרן תותי פיינר ניצן ישראלי והראל ויזל / צילום: מורג ביטן

הזיק שהכריע

מה שכנע (לכאורה) את הראל ויזל לסגור עסקה?

השבוע ערכה חברת אמירי גן ערב לקוחות במסגרת ההערכות להקמת מתחם הקניות שלה בסמוך לחדרה. גד שטרן, מנכ"ל המתחם, הזמין לבמה את הראל ויזל, בעלי ומנכ"ל קבוצת פוקס, כדי לשאת דברים כנציג השוכרים.

ויזל התוודה וסיפר שבדרך כלל לפני פתיחת חנות הוא בוחן את הפוטנציאל ואת שלל הפרמטרים הכלכליים, אלא שבמקרה של מתחם זה הוא בחר להצטרף לחנויות במתחם "רק בגלל הזיק בעיניים שהיה ליזם עודד תורג'מן במהלך פגישתנו הראשונה".

התרשמו מהגורם המכריע: איתן יוחננוף, מבעלי רשת הסופרמרקטים יוחננוף; יעקב הלפרין, בעלי רשת אופטיקה הלפרין; ג'וי שוובל, בעלי ויו"ר גוטקס; סרג' דרעי, מבעלי קבוצת רנואר; קרן זמיר, מנהלת שיווק בקבוצת גולף; עמיר משה, מנכ"ל רשת H&O; צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל; תותי פיינר, מנהלת פיתוח עסקי הודי'ס; ניצן ישראלי, מנכ"ל אורבניקה; ואחרים.

גדי שטרן תותי פיינר ניצן ישראלי והראל ויזל / צילום: מורג ביטן
 גדי שטרן תותי פיינר ניצן ישראלי והראל ויזל / צילום: מורג ביטן

מזון, בריאות וחשבון-נפש

וגם: מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל ויקטורי מתווכחים 

בין שלל האירועים והכנסים שנערכו השבוע היה גם שבוע המזון והמשקה, שהתקיים בגני התערוכה בתל-אביב. לכנס, אותו ארגנה קבוצת שטיר, הגיעו בכירי ובכירות ענף המזון והקמעונאות, כמו גם אורחים ואורחות מעבר לים. ישראלה שטיר, נשיאת הקבוצה לארגון כנסים, וגיל שטיר, המנכ"ל, פתחו במקום גם את תערוכת ישראפוד ה-34.

ועוד במסגרת אירועי אותו השבוע, התקיים כנס "קמעונאות בעידן החדש - עושים חשבון-נפש", שעסק בשינויים העוברים על ענף המזון בעקבות רפורמת הקורנפלקס ולקראת רפורמת סימון המזון של משרד הבריאות.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, טען שם כי "נוצר מצב שיש מעט יבואנים בתמרוקים ובמזון, ולכן יצרו את מה שנקרא יבוא מקביל. במדינות אחרות אין יבוא מקביל. אני לא אומר את זה כי אני רוצה שאייל רביד (מנכ"ל ובעלי רשת המרכולים ויקטורי שהשתתף גם הוא בפאנל, ש"ד) לא יעבוד, אני אומר את זה כי אני רוצה שאייל יהיה יבואן רשמי. אני רוצה לעשות המקסימום בעולם של משרד הבריאות כדי שאייל יוכל להפוך ליבוא רשמי כמה שיותר מהר, אבל לא הכל תלוי בי".

רביד, מצדו, תקף את בר סימן טוב בסוגיית משחות השיניים שהוחרגו מרפורמת התמרוקים וטען "החרגת אותן רק עכשיו מהרפורמה. קראת לזה חוק הקולגייט בלי קולגייט, אז מה זה שווה?".

ליאורה מרכוס, מנכ"לית חברת הוופלים מנעמים, הלינה בפאנל על כך שבסרטון בו התראיין באחרונה בר סימן טוב ל"גלובס", הוא טען שמוצרי הדיאט לא יסומנו כפוגעים בבריאות.

ואם כבר בענייני מזון, חשבון-נפש ובריאות עסקינן, ישראלה שטיר פגשה במהלך היום את רחל רובינפלד, מנכ"לית חברת קמח רובניפלד מביתר עילית. רובינפלד היא חרדית, אם לעשרה, שהקימה מפעל למאפים מקמח מלא ובו גם סופגניות שסופגות פחות שמן. לבריאות.

ישראלה שטיר ורחל רובינפלד  / צילום: סיון פרג'
 ישראלה שטיר ורחל רובינפלד / צילום: סיון פרג'

פיצחו את הקוד

כמה זמן נמשך המרתון של סקוט גאת'רי ממיקרוסופט?

ועוד בענייני כנסים ובגני התערוכה - השבוע ערכה במקום גם חברת מיקרוסופט את Microsoft Tech Summit. במשתתפים המרכזיים היה סקוט גאת'רי, סגן נשיא בכיר וראש חטיבת הענן במיקרוסופט העולמית שערך במסגרת הרצאתו מרתון קידוד עבור מפתחות ומפתחים, במהלך חמש שעות בלבד בהן הוא עצמו קידד והמחיש את יתרונות השימוש בענן. בשלב מסוים גאת'רי הזמין לבמה את יפעת שגיב, מהנדסת ממיקרוסופט חיפה, לשם הדגמת הרעיון.

עוד השתתפו והיו בעננים: ג'וליה ווייט, סגנית נשיא בכירה Azure & Security ; בראד מק'קאב, מנהל מוצר בכיר במיקרוסופט העולמית; חיים פינטו, מנהל תחום הפינטק בבנק הפועלים; שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; ואחרים.

שלי לנצמן וסקוט גאת'רי   / צילום: גיא יחיאלי
 שלי לנצמן וסקוט גאת'רי / צילום: גיא יחיאלי