צפו: מי זכתה בתחרות הסטארט-אפים בתחום הבינה המלאכותית?

התחרות אותה ערכה חברת Nvidia, הפועלת בתחומי המעבדים הגראפיים, כללה שש חברות סטארט-אפים מובילות בתחום הבינה המלאכותית ■ הזוכה: חברת Cognata, שפיתחה סימולטור לבחינת אמינות רכבים

מנכ"ל NVIDIA העולמית, ג'ן-סן הואנג / צילום: יח"צ
מנכ"ל NVIDIA העולמית, ג'ן-סן הואנג / צילום: יח"צ

*** הכתבה בשיתוף Nvidia

ענקית המעבדים הגראפיים והבינה המלאכותית Nvidia, קיימה לראשונה בישראל את Inception Awards Israel, תחרות הסטארט-אפים בתחום הבינה המלאכותית. האירוע נערך מזה שמונה שנים ונחשב למרכזי בתעשיית המחשוב העולמית.

תחרות הסטרט-אפים הישראליים בתחום הבינה המלאכותית

loading

לדברי אופיר זמיר, דירקטור טכנולוגי ב-Nvidia, החברה פעילה במקומות שונים בעולם ולאחרונה משקיעה הרבה מאד בישראל, "כי אנחנו מזהים שיש פה שוק של סטארט-אפים מאד חדשני".

הוא מסביר כי "ההתמקדות בתחרות בתחום הבינה המלאכותית נובע מכך שב"ארבע השנים האחרונות, התנופה הכי גדולה שמתרחשת בתעשייה היא בתחום זה. הבינה המלאכותית מנסה לחקות את המוח האנושי. נכון, שרכבים אוטונומיים זה התחום שאנו הכי נחשפים אליו בהקשר הזה ושהתפתח מהר מאד, אבל בבינה מלאכותית יש גם רובוטים וצ'אט בוטים, ערים חכמות, תחום הבריאות מתקדם במהירות ובנוסף גם הסייבר".

מתוך כלל החברות שהגישו מועמדות לתחרות, שישה סטארט-אפים מובילים עלו לגמר. הם נבחרו על פי מגוון קריטריונים - בהם חדשנות טכנולוגית, השפעה חברתית ופוטנציאל שוק רחב.

קיראו עוד ב"גלובס"


התחרות היא חלק מאירוע ה-GTC השנתי (GPU Technology Conferece) של Navidia, נטלו בה חלק גם מנכ"ל Navidia העולמית, ג'ן סן הואנג וג'ף הרבסט, סגן נשיא ומנהל הפיתוח העסקי של Navidia העולמית.

הזוכה בתחרות היא חברת Cognata, שפיתחה סימולטור לבחינת אמינות רכבים וטכנולוגיות אוטונומיות, מה שמאפשר לקצר זמן רב מתהליך הפיתוח הארוך. הפרס על הזכייה: מחשב-על מדגם DGX Station בשווי 100 אלף דולר.

Navidia מלווה כיום כ-2,000 מיזמי בינה מלאכותית באמצעות תוכנית ההאצה הייחודית שלה לסטארט-אפים בתחום זה  - Inception virtual incubator program. במסגרת הליווי, החברה מעניקה למיזמים תמיכה טכנולוגית, ייעוץ אסטרטגי, סיוע בפיתוח עסקי, גישה ללקוחות ושותפים פוטנציאליים ועוד. רק לאחרונה הודיעה החברה על כך ש-Imagry הישראלית, שפיתחה פלטפורמה מיוחדת לזיהוי אובייקטים בתמונות בווידאו בזמן אמת, נבחרה לחברה ה-2,000 במסגרת התוכנית.

לכתבה הקודמתלייק פלוס: איך לייצר תוכן מניע לפעולה בפייסבוק?