לייק פלוס: איך לייצר תוכן מניע לפעולה בפייסבוק?

כך תוכלו לנצל באופן מיטבי את הרשת החברתית לקידום המותג שלכם: כמה טיפים לניהול יעיל של דף עסקי בעל ערך מוסף בפייסבוק

שיווק בפייסבוק. תוכן מייצר ערך/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שיווק בפייסבוק. תוכן מייצר ערך/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף סטודיו קורן דור

הגיבור הבדיוני Mayhem הומצא על ידי חברת הפרסום ליאו ברנט עבור חברת הביטוח Allstate . המטרה היתה לפנות באמצעותו ללקוחות צעירים "הבועטים במוסכמות" ותוך כדי, להעביר להם את המסר על חשיבות הביטוח. עם הזמן, זכה Mayhem למעמד בפני עצמו, שבא לידי ביטוי בהקמת דף פייסבוק ייעודי עם יותר עוקבים מאשר לדף של חברת הביטוח עצמה.

האוהדים הרבים של הדמות (מעל 1.8 מיליון) יודעים שהיא נציגתה של חברת הביטוח (הצעד האסטרטגי העלה את רווחי החברה), אבל מעדיפים להצביע בלייקים ברשת לדמות בדיונית. במקרה הזה, חברת הביטוח הצליחה להעביר מסרים שיווקיים בפילטר שמתאים למדיום הדיגיטלי, אבל רוב החברות עדיין מנהלות מערכת יחסים סטנדרטית ולא יעילה במיוחד עם המדיה החברתית במסגרת המובנית של הפייסבוק.

הדפים העסקיים בפייסבוק סובלים בשנים האחרונות מירידה משמעותית בחשיפה האורגנית ונאלצים להיאבק על קיומם באמצעות פיתויים שונים. תחרויות, פרסים, מובילי דעה, קופונים, כל אלה מייצרים תנועה חולפת בדף. אולם בטווח הארוך - אנשים מחפשים עניין והרבה יותר מדוגמית מתנה. כאן נכנס לתמונה תוכן שיווקי בעל ערך מוסף המחובר לערכי המותג ולפלטפורמה החברתית בה יש להשקיע כל הזמן, על פי החידושים הטכנולוגיים והטרנדים התוכניים. הכוונה היא לא רק בקמפיין עתיר תקציב של פעם בשנה שמייצר באזז ואחריו דממת אלחוט, אלא בניהול המותג בפייסבוק על בסיס שבועי.

לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם לגבש אסטרטגיה יעילה יותר של תוכן שיווקי לרשת החברתית הגדולה בעולם:

תמהיל מגוון - יוצאים מזירת המבצעים

חברות רבות נופלות למלכודת של תקשור מבצעים, במיוחד רשתות גדולות שיש להן הרבה מאוד מוצרים, שירותים, מועדוני לקוחות והנחות. הלקוח אכן מתעניין ואוהב להתעדכן ורוב הסיכויים שגם ישמח לממש מבצע אטרקטיבי. אבל למסחר את הדף ולהקדישו רק למבצעים אינו הצעד הנכון לטווח הרחוק. בתקופות בצורת, הצרכנים יבינו שנגמרו המבצעים ואפשר לעבור למתחרים.

קיראו עוד ב"גלובס"


המטרה היא לגבש תמהיל תוכני שבועי - המשלב בין הצעות מכר קורצות ובין תכנים שיעניינו את קהל היעד על פי סגנון החיים או שימוש יצירתי במותג. למשל, חברת עיצוב תוכל להציג סרטונים או תמונות של "לפני" ו"אחרי", או סרטוני "עשה זאת בעצמך" בהם משתמשים במוצר אך מעניקים לו קונטקסט רחב יותר; ניתן להשתמש בכלי של "גוגל התראות" על מנת לחשוף תכנים מעניינים מהעולם התומכים בפעילות של החברה; להעלות תוצאות של מחקרים ומאמרים שיעניינו את קהל העוקבים.

חשוב לחלק את השבוע למדורים - יום אחד יכול להיות מוקדש למשפט מעורר השראה, שני לתמונה הומוריסטית, שלישי למתכון המבוסס על חומרי הגלם של החברה וכך הלאה. נסו לסווג את הקהל שלכם לכמה חתכים בולטים ובדקו מה מעניין כל אחד מהם, למשל - תוכן ייעודי למנהלי משאבי אנוש, תוכן ייעודי ללקוחות של סניף ספציפי מתוך הרשת ותכנים כלל רשתיים.

אם תשקיעו בעוקבים, הם ישקיעו בכם בחזרה וידעו להעריך את המבצעים כשיהיו כאלה. כאשר מעלים מבצעים בקצב מסחרר, הם הופכים מובן מאליו - קצת כמו "בלאק פריידי" שבארץ נמשך שבועיים במקום 24 שעות מעבר לים. בסוף, זה נמאס ומאבד מערכו.

 

קורן דור/ צילום: אוסף פרטי
 קורן דור/ צילום: אוסף פרטי

פרסונליות ומאחורי הקלעים - האנשים שעושים את המותג

החיבור האישי עושה הבדל גדול אפילו במותגי ענק. אין כמו להשתמש בשגריר של החברה כמומחה שמייעץ און ליין בפייסבוק, או מצלם את ההכנות לקראת המכירה הגדולה או עיצוב הסניף, וכך לתת לצרכנים לתקשר עם המותג על ידי האנשתו.

מותגים רבים נמנעים מכך משום שאין להם פרזנטור, אבל האמת היא שכל עובד חברה יכול לעניין אם הוא מוצג בדרך מרתקת, כולל אשת מקצוע שמשתפים איתה פעולה ואפילו לקוחה שקנתה וצולמה על ידי אנשי המותג. המלצת לקוחה על מוצר, אם מתווסף אליה סיפור אישי מרגש, עשויה להיות תוכן שיווקי מעודן שנחרת בזיכרון.

רעיון תוכני פשוט נוסף שקל לביצוע - לנהל בלוג מצולם דרך עמוד הפייסבוק בין אם זה מעקב אחר ירידה במשקל של מתעמלת במועדון כושר או בעזרת מוצר הרזייה, או לחלופין תיעוד חופשה בלתי נשכחת לקידום חברת תעופה או תיירות. הרעיון הוא לייצר המשכיות באמצעות מוטיב קבוע, שחוזר כל שבוע וצובר קהילה משלו בתוך הדף.

שימוש מושכל בכלים אינטראקטיביים - פייסבוק נותנת, לא תיקחו?

הכלים שהפייסבוק מעמיד לרשות מנהלי העמוד משדרגים את הדינאמיקה התוכנית בו. סרטוני LIVE תורמים לתעבורה, במיוחד בעת השקת חנות, אריזת משלוחים ללקוחות, גם ראיונות וירטואליים עם מומחה במסגרת העמוד עושים את העבודה. כמו כן, העלאת תמונה פנורמית שמייצרת סרטון וירטואלי, 360 מעלות, מצוינת לחשיפת חנות, אולם תצוגה ואפילו משרד היא גורמת ללקוח להרגיש שהוא חלק מהעסק. ניתן גם לבצע העלאת סקר אינטראקטיבי בין שתי תמונות, לבחירת הטבה מבוקשת, או מוצר מועדף להנחות וכך ללמוד על הלקוח ולהפיק תובנה להמשך התקשורת עם הצרכנים.

בסופו של דבר, תוכן שיווקי בפייסבוק הוא תוכן שאנשים רוצים לקרוא ולצרוך. תוכן מעובד בקלות, השומר על מקוריות, מקדם את המותג בדרך נעימה וחיובית בכל פעם שנכנסים לדף, או נחשפים לפוסט מטעמו.

הכותבת היא בעלת סטודיו לתוכן שיווקי במדיה החברתית