פשיטה על משרד עו"ד הנחשד באי-מילוי חובותיו כאפוטרופוס

האפוטרופוס הכללי במחוז הדרום פשט על המשרד בחשד כי עורך הדין אינו ממלא חובותיו ואינו דואג לטובתם של האנשים שמונה להם כאפוטרופוס ■ "האפוטרופסה הכללית רואה בחומרה רבה התנהלות אפוטרופסים שאינם ממלאים את חובותיהם"

' >
		<div class=

צוות של האפוטרופוס הכללי במחוז הדרום פשט על משרדו של עורך דין אשר מונה כאפוטרופוס למספר אנשים, בחשד כי עורך הדין אינו ממלא חובותיו ואינו דואג לטובתם. האפוטרופוס הכללי נקט בפעולות אלה לאחר שהתקבלו תלונות על טיפול לוקה והזנחת אותם אנשים ולאחר שעורך הדין סירב לשתף פעולה והתעלם מפניות האפוטרופוס הכללי ומפניות המוסדות בהם שהו האנשים.

בפשיטה נתפסו מסמכים וחומרי מחשוב. בשלב ראשון ועד לסיום הבירור פועל האפוטרופוס הכללי בתיאום עם משרד הרווחה למינוי אפוטרופוס חלופי לאותם אנשים ולמנוע מינוי עורך הדין כאפוטרופוס במקרים נוספים.

לדברי הכונס, פעילות זו התבצעה בזכות התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שהתקבל בשנה שעברה המרחיב את סמכויות אגף האפוטרופוס הכללי. אחד מתפקידיו של אגף האפוטרופוס הכללי הוא לפקח על פעילותם של אפוטרופוסים המתמנים על ידי בית המשפט על מנת לטפל בעניינם של אנשים אשר אינם מסוגלים לעשות כן בעצמם. התיקון לחוק מסמיך את מפקחי האפוטרופוס הכללי שהוסמכו לכך, להיכנס לכל מקום הנדרש לצורך מילוי תפקידם ולדרוש מכל אדם למסור להם מידע ומסמכים לרבות פלטי מחשב הנדרשים על מנת לוודא שהאפוטרופוס אכן ממלא את תפקידו נאמנה.

"האפוטרופסה הכללית רואה בחומרה רבה התנהלות אפוטרופסים אשר אינם ממלאים את חובותיהם ואינם דואגים כראוי לענייניהם של האנשים הזקוקים לסיועם".

זו לא הפעם הראשונה בה מפעיל אגף האפוטרופוס הכללי סמכויות אלה. בספטמבר נעצרה עורכת דין בחשד שגנבה כספים תוך ביצוע פעולות מרמה והונאה של אנשים שמונתה לשמש להם אפוטרופסית וזאת לאחר שבאפוטרופוס הכללי עלה חשד כי היא ניצלה את תפקידה והופעלו הסמכויות כאמור.

עו"ד סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית מסרה כי: "אגף האפוטרופוס הכללי אימץ מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי אפוטרופוסים מקצועיים שאינם ממלאים את חובותיהם על פי הדין, זאת לנוכח חובת האמון המוגברת שחב האפוטרופוס לאדם, התלות הכמעט מוחלטת של האדם באפוטרופוס שמונה לו ופערי הכוח ביניהם. על מנת להבטיח שעל אף פערי הכוחות הניכרים, ממלא האפוטרופוס את תפקידו בנאמנות לטובת האדם, ניתנו לאגף האפוטרופוס הכללי, סמכויות פיקוח במסגרת התיקון האחרון לחוק הכשרות המשפטית".