הקרנות המתמחות באסיה ובנדל"ן מובילות בתשואות השנה

התשואה הממוצעת בקרנות הנאמנות מתחילת השנה התשואה עומדת על 4.65% ■ קרנות אג"ח הקונצרני הציגו תשואה טובה יותר מקרנות אג"ח מדינה ■ קרנות מניות חו"ל הציגו את התשואה הטובה ביותר בחודש נובמבר ■ למדריך קרנות נאמנות

פנסיה  / צלם: פוטוס טו גו
פנסיה / צלם: פוטוס טו גו

תעשיית קרנות הנאמנות השיגה בחודש נובמבר תשואה חיובית ממוצעת של 0.45% ומתחילת השנה מגיעה התשואה הממוצעת שלהן ל-4.65%. בנטרול קרנות כספיות, התשואה המצטברת עומדת על 5.2%. כך עולה מסיכומים שנערכו בבית ההשקעות מיטב דש.

על-פי אומדנים של כלכלני בית ההשקעות, קצב הגיוסים בקרנות המסורתיות (אקטיביות ופאסיביות) עלה בנובמבר לכ-2.9 מיליארד שקל לעומת גיוס של כ-2.5 מיליארד שקל בחודש אוקטובר (שהיה "חודש חגים"). הקטגוריות המגייסות ביותר היו אג"ח כללי (1.67 מיליארד שקל) וקרנות אג"ח מדינה (כ-635 מיליון שקל). הקרנות המנייתיות (כולל גמישות) גייסו כ-450 מיליון שקל וקרנות אג"ח קונצרני סך של 425 מיליון שקל.

מתחילת השנה קרנות אג"ח כללי גייסו סכום עצום הנאמד בכ-18 מיליארד שקל, מה שמקנה להן את המקום הראשון בגיוסים ובהפרש ניכר מהקבוצה השנייה, הקרנות המנייתייות (5.87 מיליארד שקל). תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף נובמבר כ-241 מיליארד שקל, כאשר הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-225 מיליארד שקל מסכום זה.

הכי טוב: מניות חו"ל

קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל רשמה בחודש שעבר תשואה חיובית של 1.1% בהובלת קרנות מניות מדד ת"א 125, שרשמו עלייה ממוצעת של 1.8%. הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו תשואה חיובית גבוהה יחסית של כ-1.4% (משוקללת).

קרנות אג"ח כללי השיגו בסיכום חודשי תשואה ממוצעת של 0.45%. אלו שבחרו "לא לקחת סיכון" ולא להיחשף למניות כלל, השיגו את התשואה החיובית הנמוכה ביותר בקבוצה זו, כ-0.4%. מנגד, המשקיעים שבחרו להשקיע בקרנות אג"ח כללי עם חשיפה מנייתית של עד 30% רשמו את התשואה החיובית הממוצעת הגבוהה בקבוצה זו - 0.55%.

מתחילת השנה מובילות בתשואה קרנות המתמחות במניות בחו"ל, עם תשואה ממוצעת של 13.4%, כשהקרנות המתמקדות באסיה רשמו תשואה של כ-22%. קרנות המתמחות במניות בארץ רשמו מתחילת השנה תשואה ממוצעת של כ-11.7%, בהובלת קרנות מניות נדל"ן וקרנות מניות ת"א 90 שעלו בכ-19.8% ו-19.4% בהתאמה.

קרנות אג"ח כללי רשמו מתחילת השנה תשואה חיובית ממוצעת של 4.5%. קרנות אג"ח כללי ללא חשיפה למניות השיגו למשקיעים תשואה של כ-3.7%, קרנות עם חשיפה של עד 10% למניות הניבו למשקיעים תשואה חיובית של 4.2% וקרנות עם חשיפה של עד 30% חשיפה מנייתית השיגו 5.7%. קרנות הנאמנות המתמחות בהשקעה בשוק האג"ח הקונצרני ללא מניות, עלו מתחילת השנה בכ-4.7% בממוצע, בעוד קרנות אג"ח מדינה רשמו תשואה של 2.7% בלבד. פערים אלה משקפים את העובדה שמדד אג"ח קונצרניות רשם תשואה כמעט כפולה ממדד אג"ח ממשלתיות.