בדיקות ראשוניות לאיחוד אוניברסיטת תל-אביב ומכללת שנקר

אוניברסיטת תל-אביב שוקלת למזג לתוכה את המכללה המתמחה בתחומי העיצוב וההנדסה ■ כל האפשרויות נבחנות, כולל אפשרות של העברת המכללה לתוך האוניברסיטה

אוניברסיטת תל אביב / צילום: רפי קוץ
אוניברסיטת תל אביב / צילום: רפי קוץ

אוניברסיטת תל-אביב שוקלת למזג לתוכה את מכללת שנקר, המתמחה בתחומי העיצוב וההנדסה. בשעה זו המגעים למיזוג הם ראשוניים, ועדיין לא ברור האם וכיצד יובילו לשיתוף-פעולה בין המוסדות, אך כל האפשרויות נבחנות, כולל אפשרות של העברת המכללה לתוך האוניברסיטה. באוניברסיטת תל-אביב על כל אגפיה לומדים היום כ-24 אלף סטודנטים ובשנקר, כ-2,700 סטודנטים.

המוסדות החלו לבחון את האפשרות לשיתוף-פעולה מטעמים כלכליים וכן מתוך רצונה של המכללה להציע תארים שלישיים מחקריים, אשר כיום אינם מוצעים על ידי המכללות.

לשנקר יכולות ייחודיות בתחומי העיצוב, שכיום אינם מיוצגים באוניברסיטה (עיצוב אופנה, תכשירים, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועוד). בשנים האחרונות תחומי העיצוב מקבלים בולטות רבה יותר בעולמות האקדמיים דרך המפגש שלהם עם יזמות, פסיכולוגיה של ממשק משתמש, הממשק בין חומרים לבין עיצוב ועוד.

שנקר פועלת גם בתחומי ההנדסה הקרובים יותר לאלה הנלמדים באוניברסיטה כמו : הנדסת פלסטיקה ופולימרים (אחת הפקולטות ההנדסיות הייחודיות והחזקות של המכללה), הנדסה כימית, הנדסת תוכנה, הדסת תעשיה וניהול, וכן פועלת בה פקולטה לאמנות רב תחומית.

תקציב אוניברסיטת תל-אביב עומד על כ-2.5 מיליארד שקל ושל שנקר, כ-150 מיליון שקל.